logo autolease

Peugeot Leasen

Lease jouw eigen Peugeot snel bij Autolease.nl

11 Peugeot om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Peugeot 208 1.2 puretech allure 75kW (H-146-BP)
Peugeot 208 1.2 puretech allure 75kW (H-146-BP)
€339
2022
Manual
gas
Een mooie Noir Perla Nera metallic Peugeot puretech allure 75kW (H-146-BP) is de private lease voor 339 per maand. Prijs vanaf : 339 Bij : 60 maanden en 5000 KM per jaar Energielabel : B Brandstof : gas transmissie : manual
per maand €339
Peugeot 2008 1.2 puretech active 100PK
Peugeot 2008 1.2 puretech active 100PK
€419
2022
Manual
gas
Een mooie Rouge Elixir speciale metallic Peugeot puretech active 100PK is de private lease voor 419 per maand. Prijs vanaf : 419 Bij : 60 maanden en 5000 KM per jaar Energielabel : B Brandstof : gas transmissie : manual
per maand €419
Peugeot 208 1.2 puretech active pack 75PK
Peugeot 208 1.2 puretech active pack 75PK
€309
2022
Manual
gas
Een mooie Noir Perla Nera metallic Peugeot puretech active pack 75PK is de private lease voor 309 per maand. Prijs vanaf : 309 Bij : 60 maanden en 5000 KM per jaar Energielabel : B Brandstof : gas transmissie : manual
per maand €309
Peugeot 2008 1.2 puretech allure 75kW
Peugeot 2008 1.2 puretech allure 75kW
€449
2022
Manual
gas
Een mooie Orange Fusion metallic Peugeot puretech allure 75kW is de private lease voor 449 per maand. Prijs vanaf : 449 Bij : 60 maanden en 5000 KM per jaar Energielabel : B Brandstof : gas transmissie : manual
per maand €449
Peugeot 108 1.0evti active 50kW AIRCO+BLUETOOTH (SG-922-G)
Peugeot 108 1.0evti active 50kW AIRCO+BLUETOOTH (SG-922-G)
€189
2022
Manual
gas
Een mooie Gris Gallium metallic Peugeot active 50kW AIRCO+BLUETOOTH (SG-922-G) is de private lease voor 189 per maand. Prijs vanaf : 189 Bij : 60 maanden en 5000 KM per jaar Energielabel : A Brandstof : gas transmissie : manual
per maand €189
Filters
Results Clear all
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Peugeot Lease

Een nieuwe Peugeot leasen is eenvoudiger dan u denkt. Zonder dat u zelfs maar van de bank af hoeft te komen, kunt u het aanbod bekijken, een offerte aanvragen, een passende overeenkomst afsluiten en een snelle levering regelen bij de verkoper van uw keuze.  


Wanneer u door de selectie van auto’s bladert, is de prijs die u ziet, de prijs die u betaalt op basis van 60 maanden. Door een eigen selectie te maken kan je dat eenvoudig aanpassen.

Peugeot Lease auto

Peugeot is een van de Franse ‘grote drie’. Of moet dat ‘grande trois’ zijn? Het is de rivaal van Renault en Citroën (hoewel het nu deel uitmaakt van hetzelfde bedrijf als Citroën, in de PSA-groep). Peugeot werd in 1810 opgericht door Emile Peugeot. Oorspronkelijk maakte het bedrijf koffiemolens en fietsen (hoe Parijs is dat?), maar het was pas in 1896 dat Emile’s zoon Armand Peugeot brak met de familienaam om een autobedrijf op te richten – nog steeds met het embleem van de leeuw – en een echte autofabrikant te worden. Tegen 1903 waren de helft van alle auto’s in Frankrijk Peugeots. De Peugeot 203, hier afgebeeld, was Peugeot’s eerste product van na de Tweede Wereldoorlog, en er werden een half miljoen exemplaren van verkocht.

Peugeot heeft verschillende fabrieken in Frankrijk, waaronder een in Souchaux, waar de familie Peugeot oorspronkelijk vandaan komt. Peugeot bouwt ook auto’s voor de lokale markt in Argentinië en Brazilië, terwijl fabrieken in Spanje en Portugal zich bezighouden met de productie van bestelwagens. De nieuwe 208 is een uitzondering – hij wordt gebouwd in Slowakije. Peugeot bouwde en verkocht in 2019 in totaal bijna 1,5 miljoen auto’s en bestelwagens.

 

 

Allemaal met een ‘0’ in het midden. Het autoprogramma omvat de 108 stadsauto, 208 supermini, 308 familie hatchback, 508 sedan en 508 stationwagon. Dan zijn er nog de crossover SUV’s: de 2008 is de kleinste, de 3008 is de middelste en de 5008 is de grote zevenzitter. De RCZ coupé is nu dood, en wat prestaties betreft is het belangrijkste model dat Peugeot momenteel in de boeken heeft de £55.000 (!) 508 Peugeot Sport Engineered, een hybride berline die ons op weg helpt naar een stel elektrische hot hatches.

 

 

Het instapmodel van Peugeot is de L-plaat vriendelijke 108, die in feite een Toyota Aygo is en ook een tweeling (of moet dat een drieling zijn) van de Citroen C1. De kleine 1.0-liter instapversie begint het Peugeot-gamma voor 12.715 pond – een Dacia Sandero-achtig koopje is dit niet. Maar je kunt er wel een kopen voor ongeveer 120 pond per maand, wat best redelijk is voor een auto met een motor en wielen.

De duurste Peugeot? Dat zal de 1914 Peugeot L45 Grand Prix racer zijn. Een van de twee gebouwd om te racen op de Indy 500 meer dan een eeuw geleden, een verkocht op een veiling in 2018 voor ongeveer $ 7,3 miljoen. Als een van de eerste auto’s met een motor met dubbele bovenliggende nokkenas is het een echt referentiepunt in de ontwikkeling van motoren en was hij in staat om 100 km/u te halen toen het grootste deel van de wereld nog op paarden reed.

 

Mogen we weer raceauto’s? Peugeot leverde in de jaren negentig V10-motoren met 700-800 pk aan diverse Formule 1-teams, maar als het gaat om een zuiver interne inspanning, moet je kijken naar de Le Mans-winnende Peugeot 908 HDi FAP van 2009, die Audi’s reeks van acht overwinningen in de voorgaande tien races doorbrak. Een diesel die Le Mans wint – zoiets zal je nooit meer zien.

Goed dan. Op de weg was de snelste Peugeot tot op heden de zeldzame en miskende RCZ R. De coupé met voorwielaandrijving was uitgerust met een 270 pk sterke 1,6-liter turbomotor, goed voor een begrensde topsnelheid van 155 km/u en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5,9 seconden. Sindsdien is hij voorbijgestreefd door de 355 pk sterke 508 hybride, die nog eens 0,7 seconde sneller is.

 

 

Peugeot’s moment was de jaren tachtig. Het regeerde in de jaren tachtig. In dat decennium gaf Peugeot ons de 205 GTI – misschien wel de beste hot hatch aller tijden. En de 309 GTI, die was hetzelfde, maar met een kofferbak. We kregen de 405 M16 – is er ooit een sportsedan geweest met een coolere naam? En in 1988 speelde Peugeot zelfs de hoofdrol in een klassieke korte film: de iconische Climb Dance, waarin de heldendaden te zien waren van de Finse rallykampioen Ari Vatanen die zijn bizarre Peugeot 405 Turbo 16 GR naar een recordrun op de Pikes Peak heuvelklim in Colorado loodste.

 

Oh, de jaren 2000. Lieve hemel.

Peugeot verloor absoluut de kluts en maakte een opeenvolging van saaie, fantasieloze crapboxen waarvan het enige onderscheidende kenmerk de afzichtelijke guppy-faced grille was die Peugeot op de hele boel entte. De Peugeot 307 won op onverklaarbare wijze de titel van Europese Auto van het Jaar in 2002, ondanks het feit dat hij totaal werd overtroffen door de toen vier jaar oude Ford Focus. Alles wat daarop volgde, van de hatelijke 1007 met schuifdeur tot de sombere 607 en de afzichtelijke 3008 was gewoon miserabel. Gelukkig heeft de styling chaos van de laatste 208, 308 en 3008 het tij gekeerd, en Peugeot Sport is begonnen met het maken van goede hot hatches weer.

 

 

Terwijl het in de jaren 2000 uitsluitend vreselijke auto’s bouwde, bundelde Peugeot al zijn creativiteit en inspiratie in waanzinnige conceptcars. In 2004, bijvoorbeeld, was er de 907: een super GT met koolstofvezel voorin aangedreven door een 5.0-liter V12. Peugeot deed ook niet alsof: het splitste twee van zijn V6’s voor de job, om een Ferrari 575 rivaal met een Peugeot badge te maken. Waanzin.

Dan was er de 908RC: een S-Klasse rivaal met de turbodiesel V12 van Peugeot’s Le Mans auto. Wil je er nog een? Oké, zoek de Peugeot RC op: een vierzitter met middenmotor die zowel met benzine- als turbodieselmotoren van 2,0 liter werd tentoongesteld. Oh, en vergeet de Peugeot 20Cup niet – een 207 supermini aan de voorkant, en een motorfiets aan de achterkant.

Wat heeft iemand in hemelsnaam in de watervoorraad van de ontwerpstudio gedaan, en waarom hebben ze niets gegeven aan de mensen die de straatauto’s maken?

 

In de machtsgeile, hebzuchtige jaren ’80, wilde zelfs Peugeot een stukje van de supercar pizza. Dus, het koken van de Oxia. Wat we hier hebben is een aluminium chassis, carbon en kevlar panelen, een 670 pk (!) 2.8-liter V6 in het midden die alle vier de wielen aandrijft, en een geverifieerde topsnelheid van 217 mijl per uur. Als Peugeot dit had gebouwd, had Frankrijk een echte concurrent gehad voor de Jaguar XJ220 en Bugatti EB110. Vraag me af of iemand de badge serieus zou hebben genomen? Vergeet niet, de Oxia komt uit een tijd toen Peugeot de best rijdende alledaagse boodschappen auto’s in de wereld maakte…

De trotse geschiedenis van Peugeot met een onwaarschijnlijk autosportevenement, de Pikes Peak heuvelklim, gaat verder dan alleen het iconische Climb Dance genie van Ari Vatanen. Voor het evenement van 2013 besloot Peugeot terug te keren en creëerde het een machtige 208 voor de job. De 208 T16 deelde bijna niets met de supermarktklare 208, met een brute aerokit en een bi-turbo V6 in het midden die goed was voor 875 pk. Oh, en de auto woog 875 kg. Peugeot Sport beweerde dat de auto in 1,8 seconden van 0 naar 100 km/u kon accelereren en dat hij vanuit stilstand in zeven seconden zijn maximumsnelheid van 150 km/u kon bereiken.

De 208 T16, bestuurd door negenvoudig WRC-kampioen Sebastien Loeb, verpulverde in 2013 het Pikes Peak-record met bijna anderhalve minuut, door het 156 bochten tellende parcours van 12,42 mijl af te leggen in 8 minuten en 13,878 seconden. Verbazingwekkend, die tijd versloeg zelfs Peugeot’s meest optimistische simulaties met ongeveer een seconde. Dat is nog eens Peugeot.

 

Peugeot Leasen
Voorstel aanvragen
Peugeot Leasen