logo autolease

Lexus Leasen

Lease jouw eigen Lexus snel bij Autolease.nl

0 Lexus om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Filters
Results Clear all
Merk
Merk
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Lexus Lease

Lexus is de luxueuze autodivisie van de Japanse autofabrikant Toyota. Het merk Lexus wordt wereldwijd in meer dan 70 landen en gebieden op de markt gebracht[3] en is het meest verkochte Japanse merk van luxewagens. Het behoort tot de 10 grootste Japanse wereldmerken in marktwaarde.[4] Het hoofdkantoor van Lexus is gevestigd in Nagoya, Japan. Operationele centra zijn gevestigd in Brussel, België, en Plano, Texas, Verenigde Staten.

Lexus Leaseauto

Lexus werd opgericht rond dezelfde tijd dat de Japanse rivalen Honda en Nissan hun luxedivisies Acura en Infiniti oprichtten. Lexus is ontstaan uit een bedrijfsproject om een nieuwe premium sedan te ontwikkelen, met codenaam F1, dat in 1983 van start ging en in 1989 uitmondde in de lancering van de Lexus LS.[5] Vervolgens werden sedan-, coupé-, cabriolet- en SUV-modellen aan de divisie toegevoegd. Lexus bestond tot 2005 niet als merk op de thuismarkt, en alle auto’s die van 1989 tot 2005 internationaal als Lexus op de markt kwamen, werden in Japan onder het merk Toyota en een gelijkwaardige modelnaam uitgebracht. In 2005 werd een hybride versie van de RX crossover geïntroduceerd en later kwamen daar nog hybride modellen bij. In 2007 lanceerde Lexus zijn eigen F-divisie met het debuut van de IS F sport sedan, gevolgd door de LFA supercar in 2009.

Lexus auto’s worden grotendeels in Japan geproduceerd, met het zwaartepunt in de regio’s ChÅ«bu en KyÅ«shÅ«, en met name in Toyota’s fabrieken in Tahara, Aichi, ChÅ«bu en Miyata, Fukuoka, KyÅ«shÅ«. De eerste in het buitenland gebouwde Lexus, de in Ontario geproduceerde RX 330, werd in 2003 geassembleerd. Na een reorganisatie van 2001 tot 2005 is Lexus begonnen met de exploitatie van eigen design-, engineering- en productiecentra.

Sinds de jaren 2000 heeft Lexus de verkoop buiten zijn grootste markt, de Verenigde Staten, opgevoerd. In 2005 opende de divisie haar deuren op de Japanse thuismarkt en werd daarmee het eerste Japanse premium automerk dat in eigen land op de markt kwam.[6] Sindsdien heeft het merk zijn intrede gedaan in Zuidoost-Azië, Latijns-Amerika, Europa en andere regio’s, en heeft het op veel markten hybride voertuigen geïntroduceerd.

Service
Autoshowroom met een coupé, twee sedans, glazen ramen, plus een groot bord met de tekst “Lexus”.
Lexus dealershowroom in Sapporo, Hokkaido, Japan
Lexus is bekend geworden door zijn inspanningen om een chique imago op te bouwen, met name wat betreft de service na de verkoop. De wachtkamers van de serviceafdelingen zijn voorzien van allerlei faciliteiten, variërend van bars met versnaperingen tot indoor putting greens.[226][227] Dealers bieden gratis leenauto’s en gratis wasstraten aan, en sommige hebben ter plaatse cafés en designer boetieks toegevoegd.[228][229] Service baaien zijn bekleed met grote ramen, zodat eigenaren het onderhoud van hun auto in de gaten kunnen houden. [230] In 2005 is Lexus ook begonnen met het reserveren van parkeerplaatsen bij grote sportarena’s, amusementsevenementen en winkelcentra, met als enige vereiste voor gratis toegang het bezit van een Lexus-auto. 231] Een online uitgave voor eigenaren, Lexus Magazine,[232] bevat auto- en lifestyle-artikelen en wordt maandelijks online gepubliceerd[233] en op een mobiele site. 234]

Sinds 2002 heeft Lexus opeenvolgende topposities behaald in de klanttevredenheidsonderzoeken van Auto Express[235][236][237] en Top Gear met 76.000 respondenten in het Verenigd Koninkrijk.[238] Lexus heeft ook herhaaldelijk de hoogste score behaald in de J.D. Power Customer Service Index[239] met 79.000 respondenten en in de onderzoeken van Luxury Institute, New York in de Verenigde Staten.[240] Als gevolg van de servicegraad heeft het merk een van de hoogste klantentrouwpercentages in de branche. [241] Om de klantenservice te verbeteren, worden werknemers geïnstrueerd om de “Lexus Covenant” te volgen, de oprichtingsbelofte van het merk (waarin staat dat “Lexus elke klant zal behandelen zoals we een gast in ons huis zouden behandelen”),[242] en sommige dealers hebben trainingen opgenomen in luxe etablissementen zoals Nordstrom warenhuizen en Ritz-Carlton hotels.[243]

 

Lexus Leasen
Voorstel aanvragen
Lexus Leasen