logo autolease

Tesla Leasen

Lease je eigen Tesla eenvoudig bij Autolease.nl

0 Tesla om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Filters
Results Clear all
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Tesla Lease

Een nieuwe Tesla leasen is eenvoudiger dan u denkt. Zonder dat u zelfs maar van de bank af hoeft te komen, kunt u het aanbod bekijken, een offerte aanvragen, een passende overeenkomst afsluiten en een snelle levering regelen bij de verkoper van uw keuze. Wanneer u door de selectie van auto’s bladert, is de prijs die u ziet, de prijs die u betaalt op basis van 60 maanden. Door een eigen selectie te maken kan je dat eenvoudig aanpassen.

Tesla Lease auto

Elon Musk heeft Tesla niet opgericht. Hoe zit dat? In feite werd Tesla Motors Inc, nu kortweg Tesla Inc, op 1 juli 2003 in Palo Alto, Californië opgericht door de Amerikaanse ingenieurs en ondernemers Martin Eberhard en Marc Tarpenning. Eberhard was de eerste CEO van Tesla, aangesteld door bestuursvoorzitter ene Elon Musk. Musk zorgde voor bijna alle financiële middelen om het bedrijf van de grond te krijgen, nadat de oprichters geïnspireerd waren door het feit dat GM zijn EV1-programma voor elektrische auto’s stopzette.

Tesla bouwde zijn eerste auto echter niet in 2003, noch in 2004. In feite droeg geen enkele nieuwe auto het Tesla logo totdat de op de Lotus Elise gebaseerde Tesla Roadster in 2008 verscheen. Tesla’s eerste op maat gemaakte auto, de Model S berline, ging uiteindelijk in de zomer van 2012 in productie.

 

Tesla heeft zijn productieaantallen de afgelopen tien jaar enorm opgevoerd. Sinds 2010 is zijn belangrijkste faciliteit de ex-GM Fremont-fabriek in Californië, waar meer dan 10.000 mensen werken aan de assemblage van de Model S, Model X, Model 3 en Model Y, hoewel het de bedoeling is dat de laatste voornamelijk met robots wordt gebouwd. De batterijen worden gemaakt in een enorme faciliteit die bekend staat als de ‘Gigafactory’ in Nevada. Accu’s en Model 3 / Model Y aandrijflijnen worden per trein van de Gigafactory naar Fremont gestuurd. 60 procent van de Tesla-onderdelen wordt binnen de VS ingekocht en Tesla maakt een groot deel van zijn eigen onderdelen, in plaats van ze in te kopen bij aannemers.

In 2019 heeft Tesla 365.300 voertuigen gebouwd. De snelle expansie is vooral te danken aan de orders voor de Model 3 – de kleinste en goedkoopste auto die Tesla momenteel aanbiedt. Dit betekende een stijging van vijftig procent ten opzichte van de leveringsaantallen van 2018, waarbij de Model 3 ’s werelds best verkochte plug-in auto werd. In maart 2020 kondigde Tesla aan dat het zijn miljoenste auto had geproduceerd: een rode Model Y, met zwarte wielen. Vóór het Coronavirus had het bedrijf gezegd dat het streefde naar een half miljoen verschoven eenheden in 2020.

 

 

Sinds de Tesla Roadster in 2012 het loodje legde, is het Tesla-gamma gegroeid van gewoon de Model S sedan tot, nou ja, S3XY. Serieus, Tesla’s gamma is gegroeid met de grote SUV Model X, de Model 3 kleine berline en de Model Y crossover. Zie, S3XY. Tesla was van plan om zijn sedan ter grootte van de 3-serie de naam ‘Model E’ te geven, maar Ford protesteerde, omdat het nog steeds het auteursrecht op die naam had, ook al heeft het die al tientallen jaren niet meer gebruikt. Tesla heeft ook een nieuwe Roadster supercar, de bizarre Cybertruck pick-up, een elektrische quad-bike en de Semi elektrische vrachtwagen beloofd, die allemaal nog moeten worden geleverd.

 

 

Vanaf juni 2020 is de goedkoopste auto die Tesla u in het Verenigd Koninkrijk zal verkopen de Model 3 Standard Range Plus Rear-Wheel Drive. Ja, we kunnen wel zeggen dat de naamgeving van auto’s niet Tesla’s sterkste kant is. Hij begint bij 40.490 pond, maar dat zal dalen als de plug-in subsidie van de Britse overheid wordt toegepast. Financieringsaanbiedingen gingen op het moment van schrijven tot £486 per maand voor een gloednieuw exemplaar zonder opties.

De duurste Tesla die momenteel wordt verkocht, is de Model X SUV met ‘valk’-deur. Het snelle Performance-model kost maar liefst 97.980 pond – ongeveer 5.000 pond meer dan de gelijkwaardige Model S sedan.

In 2014 bood Tesla een batterij-upgrade aan voor de verouderde Roadster, gebaseerd op de Roadster 2.5 Sport die verkocht werd voor $125.800. De batterijcapaciteit steeg van 53 kWh naar 80 kWh, maar dat kostte nog eens 29.000 dollar. Met een prijs van $157.500 (£126.000 in wisselkoersen van 2020) is de Roadster de duurste Tesla tot nu toe – hoewel de opvolger, die een actieradius van 600 mijl en een topsnelheid van 250 km/u belooft, minstens $250.000 zal gaan kosten…

 

Tesla bouwt niet echt een trage auto, eigenlijk. Tesla’s snelste auto van dit moment is in veel opzichten de oudste van het land: de Model S. De Model S Performance in de hoogste specificatie accelereert van 0-100 km/u in 2,4 seconden, maar de topsnelheid is relatief bescheiden met 160 km/u. Maar dat is waarschijnlijk voldoende, toch?

 

 

Tesla heeft de afgelopen jaren een bliksemsnelle groei doorgemaakt, en er zijn veel hoogtepunten geweest. De opening van de Gigafabriek. De Model S die in 2014 in de VS de Mercedes S-klasse, BMW 7-serie en Audi A8 bij elkaar verkocht. Misschien wel het meest triomfantelijke moment was de onthulling van de Model 3 in Fremont op 31 maart 2016. De scène was er een van hysterie – Beatlemania voor auto’s. Binnen 24 uur na het openen van de bestellingen waren er 180.000 aanbetalingen gedaan. Na twee dagen was dit opgelopen tot 273.000 bestellingen, en de lijst bleef maar stijgen, tot voorbij de 373.000 in mei 2016. De Model 3 is nu de snelst verkochte auto aller tijden en verslaat daarmee onder meer de Citroen DS en de Ford Mustang.

 

Nou, we moeten de groeipijnen van Tesla scheiden van de fouten van zijn raadselachtige en lukrake baas, Elon Musk. Musk heeft zijn bedrijf meer dan eens in de steek gelaten met slechte keuzes op sociale media. Voor Tesla zelf was zijn donkerste uur waarschijnlijk wat Musk de ‘productiehel’ noemde na de massale respons op de Model 3. Tesla schatte massaal verkeerd in hoe snel het de productie van de auto’s kon opvoeren, met als doel om tegen het einde van 2017 5.000 exemplaren per week te maken, maar in feite 2.425 te bouwen in de drie maanden tot het einde van 2017. Uit wanhoop werd buiten de fabriek een tent gebouwd om de productielijn uit te breiden, maar de Model 3 begon pas eind 2018 in substantiële aantallen te verschepen, waarbij veel kopers online klaagden over problemen met de kwaliteitscontrole in de vroege auto’s.

 

 

Er is een Tesla in de ruimte. Naast de buggy’s van de Apollo-missie die de NASA op de maan heeft achtergelaten, is de Tesla Roadster die momenteel door de kosmos zweeft de enige door mensen bestuurde auto in de ruimte. En hij komt nooit meer thuis. De Roadster werd in februari 2018 de ruimte in geschoten als de payload voor de SpaceX Falcon Heavy-raket, als onderdeel van het testprogramma voor de draagraket van Elon Musk’s ruimtetransportbedrijf. Het draagt een dummy die een ruimtepak draagt dat ‘StarMan’ wordt genoemd, en de stereo is ingesteld om David Bowie’s ‘Space Oddity’ tot in de eeuwigheid in de eindeloze leegte af te spelen. Of totdat de accu het begeeft.

 

Tesla heeft niet de neiging om echt conceptwagens te bouwen. Je zou kunnen stellen dat zijn productiemodellen veel kenmerken vertonen die minder dappere autofabrikanten op hun concepten plakken en die ze vervolgens verprutsen voor productie – zoals het knoploze interieur van de Model 3, of de elektrische valkdeuren van de Model X. Tesla heeft echter de gewoonte om een auto te onthullen en vervolgens in de tussenliggende paar jaar, voordat hij daadwerkelijk in productie gaat, veel aanpassingen door te voeren. De Model S was zo’n auto, en het nieuwste voorbeeld is de Cybertruck. De hoekige stalen carrosserie lijkt op niets wat we ooit eerder op een wegauto hebben gezien, maar Tesla houdt vol dat hij zal voldoen aan de voorschriften voor voetgangersveiligheid en crashtests – hoewel hij niet in het Verenigd Koninkrijk zal worden verkocht. We kijken met belangstelling toe om te zien hoeveel hiervan daadwerkelijk werkelijkheid wordt voor de fans die vrolijk een aanbetaling van 100 dollar hebben gedaan…

Waar komt de naam ‘Tesla’ vandaan, vraagt u zich misschien af. Waarom is ’s werelds favoriete EV-maker niet ‘Musk Motors’? Wel, het is een eerbetoon aan de 19e-eeuwse Servisch-Amerikaanse uitvinder Nikola Tesla, die een inductiemotor ontwikkelde die werkte op een nieuw elektrisch systeem dat hij had ontworpen: wisselstroom (AC). Deze kon worden opgewekt door de transformatorschakeling ‘Tesla-spoel’ die hij in 1891 ontwikkelde.

Tesla Leasen
Voorstel aanvragen
Tesla Leasen