Lease jouw eigen Mini snel bij Autolease.nl
De Mini ontstond als gevolg van een brandstoftekort dat werd veroorzaakt door de Suez-crisis van 1956. Benzine werd opnieuw gerantsoeneerd in het Verenigd Koninkrijk, de verkoop van grote auto’s daalde, en de markt voor Duitse bubbelauto’s bloeide op, zelfs in landen als het Verenigd Koninkrijk, waar geïmporteerde auto’s nog steeds een zeldzaamheid waren. Ook de Fiat 500, die in 1957 op de markt kwam, kende een enorm succes, vooral in zijn thuisland Italië.
Â
BMW verwierf de Rover Group (voorheen British Leyland) in 1994, en verkocht het grootste deel ervan in 2000, maar behield de rechten om auto’s te bouwen met de Mini naam. Met terugwerkende kracht staat de auto bekend als de “Classic Mini” om hem te onderscheiden van de moderne, door BMW beïnvloede MINI familie van auto’s geproduceerd sinds 2000.
De Mini was ontworpen als een monocoque carrosserie met lasnaden die zichtbaar waren aan de buitenkant van de auto en liepen langs de A- en C-stijlen en tussen de carrosserie en de vloerplaat. De naden die van de basis van de A-stijl naar de wielkuip liepen, werden beschreven als “everted” (naar buiten gedraaid) om meer ruimte te bieden aan de inzittenden van de voorstoelen. Om de constructie verder te vereenvoudigen, werden de scharnieren van de deuren en het kofferdeksel aan de buitenkant gemonteerd. Dit bespaarde ook een kleine hoeveelheid cabineruimte. Het maakte de ADO15 ook zeer gemakkelijk te assembleren uit complete knock-down kits in overzeese markten met slechts basisindustrie. De auto’s konden worden geassembleerd met minimaal gebruik van mallen, omdat de panelen door de uitwendige naden grotendeels “zelfrichtend” waren. De panelen konden ook plat op elkaar worden gestapeld om het transport te vergemakkelijken.
You can do it in the /wp-admin/ > Vehica Panel > Google Maps