Lease je eigen Mercedes snel bij Autolease.nl
Mercedes Leasen Mercedes A-klasse Leasen Mercedes C-klasse Leasen Mercedes B-klasse Leasen Mercedes CLA Leasen Mercedes Sprinter Leasen Mercedes E-klasse Leasen Mercedes Vito Leasen Mercedes GLC Leasen Mercedes GLA Leasen Mercedes V-klasse Leasen Mercedes GLE Leasen Mercedes S-klasse Leasen Mercedes EQC Leasen Mercedes AMG GT Leasen Mercedes G-klasse Leasen Mercedes CLS Leasen Mercedes Citan Leasen Mercedes SLC Leasen Mercedes GLS Leasen
Of je nu een onbevangen, startende ondernemer bent of een grote corporatie runt, in tijden van ongekende maatschappelijke veranderingen wil Autolease.nl jou een stukje zekerheid bieden in de vorm van financiële flexibiliteit. Autolease.nl biedt de mogelijkheid tot zakelijk leasen, financial leasen of private leasen!
Autolease.nl biedt de Mercede A klasse aan: Gracieus, sportief, imponerend en solide.
Mercedes A-klasse – Mercedes-Benz A klasse
De Mercedes a-klasse is een instapmodel voor de ‘middenklasse’, hoewel dit instapmodel ook vaak geassocieerd wordt als directieauto. Kortom, deze Mercedes kent een bijzondere uitrusting die voor verscheidene doelgroepen interessant is.
De eerste twee ‘reguliere subcompact’ generaties worden geproduceerd door onze oosterburen, de Duitse autofabrikant Mercedes-Benz. De eerste generatie ‘W168’ werd in 1997 geïntroduceerd, het model van de tweede generatie ‘W169’ verscheen eind 2004 en het model van de derde generatie ‘W176’ werd in 2012 gelanceerd. Met het model van de vierde generatie ‘W177’ dat in 2018 werd gelanceerd, wordt de A-Klasse voor het eerst aangeboden aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, namelijk in de Verenigde Staten en Canada.
Deze vierde generatie A-Klasse was eveneens de eerste reeks die verkrijgbaar was in zowel de ‘hatchback W177’- als in de ‘sedan V177’ uitvoering.
In 1997 werd deze Mercedes enkel als 5-deurs hatchback geproduceerd, maar de tweede generatie ‘W169’ bracht hier verandering in met de 3-deurs hatchback. Op de markten waar de A-Klasse wordt of werd verkocht, vertegenwoordigde hij sindsdien het instapmodel voor Mercedes-Benz.
De derde generatie Mercedes A-klasse werd in 2012 verlengd met 68 cm (27 in) en werd hierdoor langer dan de eerste generatie B-klasse.
Sommige Mercedesfanaten hanteerde hierom de bijnaam ‘Baby Benz’.
Mercedes zelf gebruikt die bijnaam voor de Mercedes 190 ‘W201)’ uit 1982, hun eerste compacte executive automodel.
Geschiedenis
In 1994 bevestigde Mercedes-Benz dat er begin 1997 een compacte A-klasse auto gelanceerd zou worden, namelijk de “A160”. Dit zou de eerste onderneming van het bedrijf zijn in deze sector van de markt. Gedurende deze periode liet Mercedes – Benz doorschemeren dat de nieuwe auto korter dan de gemiddelde supermini zou zijn, maar de binnenruimte zou nog steeds even ruimtelijk en praktisch is als een grote familieauto.
De A-klasse werd eerst tentoongesteld aan de automobiele pers in 1996 en uiteindelijk gelanceerd op de Frankfurt Motor Show in de herfst van 1997. Het was niet typerend voor Mercedes – Benz dat de W168 A-Klasse met voorwielaandrijvingslay-out een smallere carrosserie kende.
Dit was het eerste complete exterieur dat werd ontworpen door Steve Mattin, hij was afgestudeerd aan de aan Coventry University. Zijn proefschrift werd in het tijdschrift Autocar uitgeroepen tot ‘Designer of the Year’. Eerder had Mattin vooral gewerkt aan het ontwerp voor de W210 E-Klasse in 1991. Gelijktijdig met de W168 ontwierp hij het exterieur van de W220 S-Klasse. De definitieve ‘design freeze’ vond plaats in januari 1995 voordat de definitieve productie startte in augustus 1997.
Tussen 1997 en 2004 waren er maar liefst 1,1 miljoen modellen van de eerste generatie A-Klasse verkocht.
De A-Klasse werd gefacelift in 2001 met kleine wijzigingen aan de koplampen, eveneens wijzigingen aan het voor-en achterbumper-ontwerp en er werd een langere wielbasis toegevoegd van 170 mm. Dit vernieuwde exemplaar werd gelanceerd op de Autosalon in de parel van Zwitserland, namelijk in Genève.
Motoren
Alle A-klasse modellen worden aangedreven door viercilinder motoren, met 1.4 L en 1.6 L benzine modellen bij de lancering (M 166 serie), gevolgd door twee versies van een 1.7 L dieselmotor (OM 668 serie). In 1999 kwam daar een groter 1.9 L benzinemodel bij, met de 2.1 als laatste W168-versie die in 2002 op de markt kwam. Er werden ook twee AMG-versies geproduceerd, een 3.2 in 2001 en een 3.8 in 2000.
Productie
‘Daimler Chrysler’ investeerde 900 miljoen euro in de ontwikkeling van de fabriek in Rastatt waar de A-klasse wordt geproduceerd en creëerde 1600 nieuwe banen, waardoor er in totaal 4700 arbeidsplaatsen werden voorzien. Bovendien zijn er ongeveer 600 mensen werkzaam in het kantoorgebouw op het fabrieksterrein. Goed voor de werkgelegenheid dus!
Mercedes-Benz begon op 17 februari 1999 met de productie van de W168 in zijn een Braziliaanse fabriek in Juiz de Fora, Minas Gerais. De Braziliaanse fabriek was de eerste fabriek van de onderneming in Zuid-Amerika die zich had gespecialiseerd in personenauto’s, met een investering van 840 miljoen USD en 10.000 werknemers. De fabriek produceerde aanvankelijk A-Klasse- en C-Klasse-modellen. De auto’s waren bestemd voor regionale markten zoals Argentijnse of Mexicaanse markt waarbij de geproduceerde auto’s werden aangepast aan de plaatselijke omstandigheden, zoals een extra bescherming aan de motor. Op 15 augustus 2005 stopte de fabriek met de productie van auto’s van de A-klasse.
Tweede generatie 2004: W169
De W169 is gemaakt van staallegeringen die zeer sterk zijn met gelaste verbindingen. Tot de standaarduitrusting behoren zowel voorairbags als zijairbags met gecombineerde hoofd- en borstkasbescherming. De voorste airbags zijn adaptief met tweetraps-gasgeneratoren, hierdoor kan er geparticipeerd worden op de ernst van het ongeval. Optioneel waren zijdelingse airbags achter (voor zijdelingse aanrijdingen op de achterbank) en zijdelingse gordijnairbags leverbaar.
De kracht die tijdens een aanrijding vrijkomt en op het gordelsysteem wordt uitgeoefend, past zich dynamisch aan de botsingskarakteristieken aan. De ‘actieve’ hoofdsteunen (standaard voor bestuurder en voorpassagier) verminderen nekletsel, vooral bij aanrijdingen van achteren.
De laadcapaciteit van de W169 werd met 15 procent vergroot ten opzichte van de W168.
Er waren zeven 4-cilinder motoren leverbaar: Vier benzine (A 150, A 170, A 200, A 200 Turbo) en drie diesel (A 160 CDI, A 180 CDI, A 200 CDI) gekoppeld aan een handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak. Een continu variabele transmissie met de naam “Autotronic Constant Variable Transmission” (CVT) is eveneens een optie.
De benzine A 200 Turbo levert 193 pk (144 kW) en 280 Nâ‹…m (207 lbâ‹…ft) koppel (rotatiekracht); de diesel A 200 CDI levert 140 pk (104 kW) en 300 Nâ‹…m (221 lbâ‹…ft).
De krachtigste motor haalt 0-100 km/h (62 mph) in 8,0 seconden met een topsnelheid van 218 km/h (135 mph). De nieuw ontwikkelde CDI-dieseleenheden met een directe injectie maken gebruik van een common-rail-direct-injectiesysteem dat het brandstofverbruik verbetert en de uitlaatemissies en het motorgeluid vermindert.
Alle motoren voldoen aan de strenge EU4-emissiegrenswaarden. Als optie is er voor de dieselmotoren een roetfiltersysteem verkrijgbaar dat de roetuitstoot met ongeveer 99% vermindert zonder dat additieven nodig zijn.
De A-Klasse is een voorwiel aangedreven auto en beschikt standaard over tractiecontrole (ASR), elektronische stabiliteitscontrole en antiblokkeerremmen (ABS).
Het weggedrag wordt verbeterd door precisielocatie en anti-rollondersteuning en door een parabolische achteras.
Een “Selective Damping System”, waarbij de schokdemperkrachten verschillend reageren op omgevingsfactoren is een standaard onderdeel. Onder normale omstandigheden werkt het bijvoorbeeld met zachte dempin en bij het nemen van bochten op snelheid schakelt het over op volledige dempingskracht.
Voor 2004 werd er gestreefd naar een verkoop van de W169 van 50.000 eenheden. Dr. Joachim Schmidt “Executive Vice President Sales and Marketing” van Mercedes Car Group, zei dat bovengenoemde doelstelling al was bereikt voordat de showrooms van de dealers opengingen.
In Japan gingen de modellen in de verkoop vanaf 2005. Eerdere exemplaren omvatten 5-deurs versies met rechtse aandrijving van de A 170, A 170 Elegance én A 200 Elegance.
De 5-deurs versie met rechtse aandrijving van de A 200 TURBO Elegance werd toegevoegd in 2005 binnen het aanbod van Mercedes- Benz. Omdat de breedte van de carrosserie groter is dan 1700 mm, kon deze niet worden geregistreerd als kleine auto in Japan.
Mercedes-Benz A-Klasse 2004: “F-Cell”
F-Cell is een versie van 5-deurs A-Klasse “hydrogen fuel cell” voertuig met 88 pk (65 kW; 87 pk) elektromotor. Het heeft een rijbereik van 160 km (99 mi).
Drie A-Klasse F-Cell auto’s werden gebruikt in de 2003 Frankfurt International Motor Show voor de pers shuttle service. Op 18 juni 2004 werden 4 productie F-Cell voertuigen afgeleverd aan Deutsche Telekom en BEWAG/Vattenfall Europe in Berlijn.
In 2007 werden de A-Klasse F-Cell geleverd aan Landsvirkjun en Reykjavik Energy. Een DHL-versie van de F-Cell werd tentoongesteld tijdens FC EXPO 2008.
Interieur facelift – verbeteringen 2008
De verbeteringen aan het W169-model omvatten vernieuwde voor- en achterlichten en een optionele stop-startfunctie op de A 150- en 170-modellen. Active Park Assist stelt de auto in staat om zichzelf parallel in te parkeren waarbij de bestuurder alleen gas hoeft te geven en te remmen.
De vijfdeurs Hatchback en de driedeurs Coupé debuteerden in het voorjaar van 2008, naast de opgefriste 2009 M-Klasse en B-Klasse.
Japanse modellen gingen vanaf 2008 in de verkoop. Japanse modellen van de A 170 werden omgedoopt tot A 180 in 2009.
A-Klasse Speciale Editie 2009
Het gaat om een gelimiteerde versie van 5500 eenheden voor alle modelvarianten van de A-Klasse. Deze versie omvat het “BlueEfficiency-pakket”, zwarte radiatorlamellen, 16-inch lichtmetalen titaniumzilvervelgen in een nieuw 9-spaaksdesign (bandenmaat 195/55 R16), een “Special Edition”-badge op de spiegeldriehoek, een two-tone kleurenschema in zwart en grijs, Audio 20 radio met cd-speler en Bluetooth-handsfreesysteem en het Light and Sight-pakket met regensensor, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, een verlichte make-upspiegel in de zonneklep, afzonderlijk instelbare leeslampjes achter, een leeslampje voor de bestuurder en verlichte voetruimtes vóór, Seating Comfort-pakket (in een hoogte-verstelbare passagiersstoel vóór, hoekverstelling van de stoelkussens en lendensteunen voor de bestuurder en voorpassagier). Standaard aan de buitenkant zijn ook mistlampen en een vrije keuze aan metallic lak.
Mercedes-Benz A-Klasse E-CELL 2010
De Mercedes-Benz A-Klasse E-CELL werd geïntroduceerd in september 2010 en debuteerde op de autoshow van Parijs in oktober 2010. De E-Cell heeft een actieradius van 200 kilometer (120 mijl) en kan een piekvermogen van 70 kW (94 pk), een continuvermogen van 50 kW (67 pk) en een maximumkoppel van 290 N-m (214 lb-ft) ontwikkelen. De Mercedes A-Klasse E-Cell kan in 5,5 seconden van 0-60 km/h (37 mph) accelereren, en zijn topsnelheid bedraagt 150 km/h (93 mph).
Tesla Motors bouwde in samenwerking met Mercedes-Benz elektrische aandrijflijncomponenten voor de E-Cell. De 36 kWh batterij bevat ongeveer 4.000 afzonderlijke lithium-ioncellen. Mercedes heeft een modulair systeem ontwikkeld voor elektrische voertuigen met batterij en brandstofcel. Dit systeem maakt het efficiënt gebruik van gedeelde onderdelen in alle elektrische voertuigen van het merk mogelijk. Dankzij de modulaire aanpak wordt de elektrische aandrijving van de ‘A-Klasse E-Cell’ ook gebruikt in de ‘B-Klasse F-Cell’. De energieopslagunits zijn in de A-Klasse EV gelijkgestemd aan als de batterij in de Smart for-two elektrische aandrijving.
Een beperkt aantal van de A-Klasse E-Cell elektrische auto’s wordt sinds 2010 enkel gebouwd voor testdoeleinden in de Mercedes Rastatt fabriek, in de buurt van Stuttgart. Als onderdeel van een demonstratieprogramma zullen de auto’s worden geleased aan geselecteerde klanten in verschillende Europese landen, waaronder Duitsland, Frankrijk en Nederland. Daimler is niet van plan de elektrische versie buiten Europa te verkopen.
A 180 Final Edition – 2012
Dit is een gelimiteerde versie van 300 eenheden, het gaat bij deze versie om de 5-deurs-editie voor de bestuurders die aan de rechterkant van de auto het stuur hebben zitten. Deze A 180 is voor de Japanse markt.
De carrosseriekleur is calcietwit, de kleur van het interieur zwart, het sportpakket (verchroomde uitlaattip, 17-inch 7-spaaks lichtmetalen velgen, verchroomde iridiumzilverkleurige grille, roestvrije gas- en rempedalen met rubberen noppen, met leder bekleed sportstuur en zilverkleurige versnellingspookknop, zilverkleurig tellerpaneel), bi-xenonkoplampen en koplampsproeiers, bochtverlichting, mistlampen (voor en achter), regensensor, zonneklep met verlichte spiegel, antiverblindingsspiegels, ‘Final Edition’-embleem, vloermatten met ‘Final Edition’-zilverkleurige logoplaatjes. Deze A 180 Final Edition is op 28 mei 2012 in de verkoop gegaan.
Productie
Op 4 december 2006 waren er sinds september 2004 maar liefst 371.700 eenheden van de tweede generatie A-Klasse verkocht waarmee er in 10 jaar tijd in de fabriek van ‘DaimlerChrysler’ in totaal 1.500.000 A-Klassen produceerden. In 2009 werd in de fabriek in Rastatt het 750.000ste voertuig van de tweede generatie A-Klasse gebouwd.
Tussen 2004 en 2012 waren er zelfs 1.000.000 auto’s van de tweede generatie A-Klasse afgeleverd.
Derde generatie 2013: ‘W176’
De derde generatie van de A-Klasse was gebaseerd op de Concept A-Klasse van 2011 en werd tentoongesteld op de Autosalon van Genève in 2012. Deze generatie kent een volledig nieuw design, bovendien is deze generatie groter dan de voorgaande generaties van de A-Klasse.
De totale lengte van de auto’s was in 2013 namelijk 4.292 mm (169,0 in). Hierdoor was er voor het eerst sprake van een volwaardige ‘kleine’ gezinsauto.
De voertuigen waren op sommige markten al beschikbaar vanaf september 2012. De Japanse modellen gingen in januari 2013 in de verkoop.
De derde generatie A-Klasse is ontworpen als een directe concurrent van de BMW 1- serie en de Audi A3. Hij moet dynamischer zijn dan zijn voorganger en is vooral bestemd voor jonge kopers.
Concept A-Klasse 2011
Concept A-Klasse is een 3-deurs-concept-car. Dit concept is een voorproefje op het ontwerp van de derde generatie A-Klasse. Deze werd tentoongesteld op de New York Auto Show van 2011.
De auto was voorzien van de M270 viercilinder benzinemotor met een vermogen van 211 pk (155 kW; 208 pk), een radargebaseerd waarschuwingssysteem voor botsingen met adaptieve remassistentie en een designtaal voor het exterieur die afkomstig was van Mercedes-Benz’s F800-concept.
Model Rijschoolpakket 2012-2018
Speciaal voor de Duitse rijscholen is er een pakket ontwikkeld wat door Mercedes wordt gearrangeerd. Het basispakket voor de rijschool is ontworpen voor het Duitse ‘Road Sense-programma’ en omvat een aanpassing van de cockpit aan de dubbele pedaalsets, een bedieningsschakelaar in de middenconsole voor de verlichting van de voetruimte van de bestuurder en een waarschuwingssignaal voor de dubbele pedaalsets, dubbele achteruitkijkspiegels, het Light and Sight-pakket en het Seat Comfort-pakket. Het pakket maakt ook deel uit van het speciale A-Klasse “toBE”-model.
A 45 AMG 2013-2018
De A 45 AMG is een performance-versie van de A-Klasse die voorzien is van een 2-liter viercilinder turbomotor met een vermogen van 381 pk (280 kW; 376 pk) bij 6000 t/min en 475 Nâ‹…m (350 lbfâ‹…ft) bij 2250-5000 t/min, AMG Speedshift DCT 7-traps sporttransmissie met Momentary M-modus, 4MATIC vierwielaandrijving, 3-traps ESP met ESP Curve Dynamic Assist en “ESP Sport Handling”-modus, AMG-sportonderstel met onafhankelijk van elkaar ontwikkelde voor- en achteras, high-performance remsysteem met 350 x 32 millimeter remschijven voor en 330 x 22 millimeter remschijven achter, en is herkenbaar aan de “twin blade”-radiatorgrille, lichtmetalen AMG-velgen in dubbelspaaks design en twee vierkante, verchroomde uitlaatsierstukken.
Met 381 pk (280 kW; 376 pk) hebben de A 45 en de daarvan afgeleide voertuigen, CLA 45 en GLA 45, vanaf september 2017 het hoogste specifieke vermogen per liter van 187,5 pk per liter voor een 4-cilindermotor in de personenautosector. De Bugatti Chiron heeft hetzelfde specifieke vermogen als de A 45.
Eveneens werd deze bolide onthuld op de Autosalon van Genève. Vanaf 2013 startte de verkoop.
Motoren
De A-Klasse wordt aangedreven door een reeks 4-cilinder benzine- en dieselmotoren, waarbij de 1.5-dieselmotoren versies afkomstig zijn van Renault.
Uitrusting
Drive Kit Plus voor iPhone, Mercedes-Benz telefoonmodule met Bluetooth, dakbox 400 met Alustyle Quickfix-draagstangen, Mercedes Sport-productgamma (een spoilerlip voor de voorskirt, een grille in glanzend zwart, buitenspiegelbehuizing en taillesierlijst in glanzend zwart, een dakspoiler en achterskirtbekledingen met diffuserlook), lichtmetalen velgen werden voor de voertuigen van de A-Klasse ontwikkeld. De A-Klasse in Australië wordt standaard geleverd met 9 airbags. De telefoonmodule ging in de verkoop op 4e kwartaal 2012. Voor de voertuigen van de A-Klasse ‘W 176’ werden “speciaal” Mercedes-Benz Sport-producten gefabriceerd.
Marketing
Als “trekpleister” bij de lancering van de A-Klasse startte Mercedes-Benz de concertreeks ‘A Rock’ met de Britse rockband Placebo. De vijf concerten vonden plaats in Parijs, Rome, Zürich, Hambur en Madrid in de zomer van 2012.
Mercedes-Benz Japan had een korte anime gemaakt met de titel “Next A-Class”, voorafgaand aan de lancering van de A-Klasse in Japan.
Productie
De productie van de A-Klasse begon in 2012 in de Mercedes-Benz fabriek in Rastatt.
Mercedes-Benz tekende een overeenkomst met de Finse leverancier Valmet Automotive om de productie van A-Klasse auto’s uit te breiden. Valmet zou hierbij meer dan 100.000 eenheden voor Daimler produceren tussen 2013 en 2016. De overeenkomst werd later voortgezet om de rest van de productietijd van de derde versie te dekken. Uiteindelijk kwam er een einde aan dit contract: In 2018 startte de productie van de vierde versie namelijk.
De productie van de BlueDirect 4-cilindermotoren uit de A-serie vond plaats in de motorenfabriek van Mercedes-Benz in Kölleda.
Vierde generatie 2018: W177
De ‘W177 Mercedes-Benz A-Klasse’ is de vierde en huidige generatie van de serie ‘subcompacte executive hatchbacks’ van de A-Klasse. Hij werd in 2018 gelanceerd als opvolger van de W176 Mercedes-Benz A-Klasse en de verkoop startte in maart 2018. Deze uitvoering is verkrijgbaar als 5-deurs hatchback (modelcode W177), 4-deurs sedan (V177) én een sedan met lange wielbasis exclusief voor China.
De vierde generatie A-Klasse hatchback werd in februari 2018 in Amsterdam aan de media gepresenteerd voorafgaand aan zijn publieksdebuut op de ‘2018 Autosalon van Genève’. Bij de lancering onthulde Mercedes-Benz dat de “predator face” van de auto niet over de gehele linie van het aanbod van Mercedes zal worden doorgevoerd. Sowieso is de “predator face” wel doorgevoerd in de C257 CLS en C118 CLA.
Bij autolease.nl koopt de leasemaatschappij de auto als bedrijfsmiddel, hierbij gaat het om de sportieve, gracieuze Mercedes A-klasse! Dankzij de leaseovereenkomst kun je eigenaar worden van deze auto of enkel de auto als bedrijfsmiddel gebruiken.
Een zeer prettige bijkomstigheid van leasen is dat het aanschafbedrag gefaseerd betaald mag worden, wat een verademing!Met een Private Lease of Privé Lease overeenkomst rij je deze stralende en sportieve Mercedes A-klasse voor een maandelijks bedrag. Autolease.nl biedt namelijk een zeer comfortabele regeling: Alle maandelijkse kosten zijn gedekt bij Mercedes-Benz lease, op de brandstofkosten na. Voor particulieren is de keuze tevens reuze.
In bijzondere situaties zal een bedrijf ervoor kiezen om op lange termijn te leasen en niet direct het aankoopbedrag te betalen. Financiële leasing is voor veel ondernemers aantrekkelijker:
Het creëren van betere financiële condities óf omdat je nu even niet over de gevraagde financiële middelen beschikt. Autolease.nl denkt graag met je mee en geeft jou binnen deze constructie de mogelijkheid om de sportieve en gracieuze Mercedes A-klasse te betreden!
You can do it in the /wp-admin/ > Vehica Panel > Google Maps