logo autolease

Mazda Leasen

Lease jouw eigen Mazda snel bij Autolease.nl

0 Mazda om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Filters
Results Clear all
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Mazda Lease

De Mazda Motor Corporation is een Japanse multinationale autoproducent gevestigd in Fuchū, Aki District, Hiroshima Prefectuur, Japan.

In 2015 produceerde Mazda 1,5 miljoen voertuigen voor wereldwijde verkoop, waarvan het merendeel (bijna 1 miljoen) werd geproduceerd in de Japanse fabrieken van het bedrijf, de rest kwam uit een verscheidenheid van andere fabrieken wereldwijd. In 2015 was Mazda de vijftiende grootste automaker naar productie wereldwijd.

Mazda Leaseauto

In 2015 produceerde Mazda 1,5 miljoen voertuigen voor wereldwijde verkoop, waarvan het merendeel (bijna 1 miljoen) werd geproduceerd in de Japanse fabrieken van het bedrijf, de rest kwam uit een verscheidenheid van andere fabrieken wereldwijd.[5] In 2015 was Mazda de vijftiende grootste automaker naar productie wereldwijd.[6]

Milieu-inspanningen
Mazda doet al tientallen jaren onderzoek naar voertuigen die op waterstof rijden. Mazda heeft een hybride versie van zijn compacte Premacy minivan ontwikkeld met een versie van zijn kenmerkende rotatiemotor die op waterstof of benzine kan rijden, genaamd de Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid. Ondanks plannen om het in 2008 op de markt te brengen,[40][41] is het voertuig vanaf 2010 in beperkte tests.[42]

In 2010 kondigden Toyota en Mazda een leveringsovereenkomst aan voor de hybride technologie die wordt gebruikt in Toyota’s Prius-model.[43]

Bio-auto
Mazda vindt een groot aantal alternatieve toepassingen voor een verscheidenheid aan materialen en stoffen – variërend van plastic tot melk – in zijn voertuigen, als het ernaar streeft om milieuvriendelijker te worden. Mazda introduceerde enkele van deze innovaties – bioplastic binnenconsoles en stoelen van bio-stof – in zijn Mazda5-model op EcoInnovasia 2008, in het Queen Sirikit National Convention Center in Bangkok. Tot 30% van de interieuronderdelen in de Mazda5 zijn gemaakt van niet-biomateriaalcomponenten, bijvoorbeeld Poti (gobar van koeien).[44] SkyActiv-technologie
SkyActiv-technologie is een overkoepelende naam voor een reeks technologieën die in bepaalde nieuwe Mazda-voertuigen worden gebruikt. Tot deze voertuigen behoren de Mazda2/Demio, Mazda3/Axela, Mazda6/Atenza, en CX-5. Samen verhogen deze technologieën het brandstofrendement tot een niveau dat vergelijkbaar is met dat van een hybride aandrijflijn. Het motorvermogen wordt verhoogd en de emissieniveaus worden verlaagd. Deze technologieën omvatten benzinemotoren met hoge compressieverhouding (13,0 op 1), dieselmotoren met verlaagde compressie (14,0 op 1) met een nieuw tweetraps turbocompressorontwerp, hoogefficiënte automatische transmissies, lichtere handgeschakelde transmissies, lichtgewicht carrosserieontwerpen en elektrische stuurbekrachtiging. Het is ook mogelijk om deze technologieën te combineren met een hybride aandrijflijn voor een nog lager brandstofverbruik.

Marketing
Mazda’s vroegere reclameslogans waren onder andere: “Hoe meer je kijkt, hoe meer je bevalt” (jaren 1970 tot begin jaren 1980); “Ervaar Mazda” (midden jaren 1980); “Een intense toewijding aan uw totale tevredenheid, dat is The Mazda Way” (eind jaren 1980); “It Just Feels Right” samen met reclame die Mazda’s gebruik van Kansei-techniek beschrijft (1990-1995); “Passie voor de weg” (1996); “Stap in. Be moved.” (1997-2000). Een andere marketingslogan was “Sakes Alive!”, voor zijn vrachtwagenlijn.

Sinds 2000 gebruikt Mazda de uitdrukking “Zoom-Zoom” om wat het noemt de “emotie van beweging” te beschrijven die naar eigen zeggen inherent is aan zijn auto’s.[52] Uiterst succesvol en langdurig (in vergelijking met andere automotive marketing taglines), heeft de Zoom-Zoom campagne zich nu verspreid over de hele wereld van zijn eerste gebruik in Noord-Amerika.[53]

De Zoom-Zoom campagne werd vergezeld door het “Zoom-Zoom-Zoom” liedje in vele televisie- en radioreclames. De originele versie, uitgevoerd door Jibril Serapis Bey (gebruikt in reclames in Europa, Japan en Zuid-Afrika), werd lang voor het het officiële lied voor Mazda werd, opgenomen als onderdeel van een soundtrack voor de film Only The Strong (uitgebracht in 1993). De Serapis Bey-versie is een cover van een traditioneel Capoeira-lied, genaamd “Capoeira Mata Um”. In 2010 is de huidige slogan “Zoom Zoom Forever”. De langere slogan (gebruikt in tv-reclames) is “Zoom Zoom, Vandaag, Morgen, Voor Altijd”.

In vroege advertenties in de Zoom-Zoom campagne was ook een jongetje (Micah Kanters) te zien die de “Zoom-Zoom” tagline fluisterde.[54]

Sinds 2011 gebruikt Mazda de Zoom-Zoom tagline nog steeds in een andere campagne genaamd “What Do You Drive?”. De clou hiervan is “Bij Mazda geloven we dat als het niet de moeite waard is om mee te rijden, het ook niet de moeite waard is om te bouwen. Wij bouwen Mazda’s. Waar rijdt u in?”.

In 2015 had Mazda een nieuwe campagne gelanceerd onder een nieuwe tagline, “Driving Matters”, die samenviel met de release van de herontworpen MX-5.[55] Deze campagne was bedoeld om Mazda’s “Zoom Zoom” slogan te verstevigen. Een 60-seconden lange reclame getiteld “A Driver’s Life”, viel de week daarop samen met de nieuwe slogan.

 

Mazda Leasen
Voorstel aanvragen
Mazda Leasen