logo autolease

Honda Leasen

Lease jouw eigen Honda eenvoudig bij Autolease.nl

0 Honda om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Filters
Results Clear all
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Honda Lease

Honda is ’s werelds grootste motorfietsfabrikant. Maar het maakt ook auto’s, natuurlijk. Maar ook quad-motoren, grasmaaiers, buitenboordmotoren, elektrisch gereedschap, generatoren, humanoïde robots en straalvliegtuigen, naast vele andere dingen.

Wanneer u door de selectie van auto’s bladert, is de prijs die u ziet, de prijs die u betaalt op basis van 60 maanden. Door een eigen selectie te maken kan je dat eenvoudig aanpassen.

Honda Lease auto

Honda is ’s werelds grootste motorfietsfabrikant. Maar het maakt ook auto’s, natuurlijk. Maar ook quad-motoren, grasmaaiers, buitenboordmotoren, elektrisch gereedschap, generatoren, humanoïde robots en straalvliegtuigen, naast vele andere dingen.

Opgericht als het ‘Honda Technical Research Institute’ door Soichiro Honda in 1946, met de opbrengst van de verkoop van zijn vorige bedrijf aan Toyota, begon het bedrijf met het achteraf inbouwen van overtollige generatormotoren in fietsen.

In 1948 werd het de ‘Honda Motor Co’ – de naam waaronder we het nu kennen – en al snel begon het echte motorfietsen te maken met motoren en chassis die het zelf had ontwikkeld. Tegen 1955 was Honda de grootste motorfietsfabrikant in Japan.

De eerste auto’s van het bedrijf verschenen in 1963. Eerst kwam de T360, een kleine pick-up truck die zo genoemd werd vanwege zijn in het midden gemonteerde 356 cc motorfietsmotor die slechts 30 pk leverde bij een verbazingwekkende 8.500 t/min. De kleine maar prachtige en zeer slimme S500 roadster, Honda’s eerste personenauto, volgde een paar maanden later met een 531 cc inline-4, een 9.500 tpm red-line en kettingaandrijving.

Honda verkocht in het boekjaar 2019-20 maar liefst 29,83 miljoen stuks. 4,85 miljoen van die dingen waren auto’s, meer dan 19 miljoen waren motorfietsen en de rest waren wat het noemt “power products” (grasmaaiers, generatoren, buitenboordmotoren, waterpompen, bladblazers … de lijst gaat maar door). Natuurlijk heeft Honda fabrieken over de hele wereld – Japan, China, USA, Canada, India, Mexico, Brazilië en nog veel meer. Helaas staat Honda’s fabriek in Swindon, Engeland, op het punt te worden ontmanteld en verkocht. Honda bouwde zijn 100miljoenste auto in 2016, twee jaar nadat het zijn 300miljoenste motorfiets bouwde…

 

 

Honda’s gamma in het Verenigd Koninkrijk bestaat momenteel uit slechts zes modellen. Allereerst zijn er de SUV’s – de populaire CR-V en de kleinere, onlangs gelanceerde HR-V. De Jazz hatchback is slim ontworpen en enorm veelzijdig voor zo’n kleine auto, en de alomtegenwoordige Civic is een solide familie hatchback. De Civic Type R behoort echter tot de allerbeste hot hatchbacks die er te koop zijn.

Honda’s eerste in serie geproduceerde EV, simpelweg de Honda e genoemd, werd vorig jaar gelanceerd. Ja, hij heeft gebreken – hij is relatief duur, onpraktisch en gaat niet erg ver op een lading – maar hij is briljant cool, leuk, charmant en voelt uitzonderlijk goed in elkaar geschroefd aan. Een voormalige Top Gear Award-winnaar, en nog steeds een van onze favoriete EV’s.

Ook verkrijgbaar, maar zelden gezien in het Verenigd Koninkrijk is Honda’s vlaggenschip – de machtige NSX supercar. Met 573 pk uit zijn 3,5-liter V6 en drie e-motoren, heeft de NSX een topsnelheid van 191 mph en een 0-60 mph tijd van minder dan drie seconden. Objectief gezien een concurrent voor iets als de Audi R8, het is een enorm slimme auto. Een andere kijk op de supercar, en daardoor heel aantrekkelijk.

 

 

De NSX is de duurste Honda die je in het Verenigd Koninkrijk kunt kopen, met een RRP van meer dan £170,000. Maar elders in de wereld zijn de duurste Honda’s eigenlijk helemaal geen Honda’s – het zijn Acura’s.

Acura is Honda’s “luxe” tak – voor Honda wat Lexus is voor Toyota, wat Infiniti is voor Nissan en wat Genesis is voor Hyundai. In de VS draagt de NSX een Acura-badge, en daaronder bevindt zich een hele reeks chique Honda’s (sorry, Acura’s) die wij hier niet krijgen.

De goedkoopste Honda die je in het VK kunt kopen, met prijzen vanaf iets minder dan 20.000 pond, is de Jazz. Dat is geen slechte prijs, want het is een hybride, heeft een veelzijdig interieur en gaat waarschijnlijk langer mee dan u, uw kinderen en de kinderen van uw kinderen.

 

Honda maakt fantastische auto’s voor de bestuurder, en het is terecht dat snelheid op rechte stukken voor hen nooit van groot belang is geweest. Toch is de huidige NSX supercar enorm snel – zijn 3,5-liter V6 is gekoppeld aan niet minder dan drie elektromotoren voor een gecombineerd vermogen van 573 pk. Honda claimt een topsnelheid van 191 km/u en een acceleratie van 0-100 km/u in 2,9 seconden. Het is de snelste wegrijdende Honda ooit.

Maar Honda heeft natuurlijk een rijke autosporthistorie. Het heeft verschillende stints in de Formule 1 als zowel een motor leverancier en constructeur (het was veel succesvoller als de eerste dan de tweede), dus haar ‘snelste ooit’ auto is waarschijnlijk een F1-auto van een of andere beschrijving, zij het een met een Honda-motor (dit jaar Red Bull, de McLaren die won 15 van de 16 races in 1988) of met een Honda badge (de laatste was 2008’s RA108).

 

 

Als het om auto’s gaat, moet het de eerste generatie NSX zijn. De supercar met middenmotor, ontwikkeld met de hulp van niemand minder dan Ayrton Senna, was zo goed dat hij het van 1990 tot 2005 uithield, met minimale wijzigingen onderweg. Hij werd bijzonder gewaardeerd door de grote Gordon Murray, die er een als dagelijkse bestuurder had toen hij bezig was met de ontwikkeling van de McLaren F1 en die zich liet inspireren door het rijgedrag en de algemene bruikbaarheid van de Honda. Een baanbrekende auto.

Je kunt niet negeren Honda’s record als een motor leverancier, hetzij. Hoewel Honda zijn eigen F1-team had van 1964 tot 1968, en vervolgens weer van 2006 tot 2008, had het meer succes als leverancier van motoren aan andere teams, met als bekendste Williams en McLaren. Het heeft zijn ups en downs gehad, maar door de jaren heen hebben Honda-motoren meer dan 70 F1-races, zes constructeurs- en vijf coureurskampioenschappen gewonnen.

Honda is ook enorm succesvol in IndyCar – jarenlang was het de enige motorleverancier van het kampioenschap. Tussen 2006 en 2011 legden 98 coureurs 1.188.376 mijl af tijdens trainingen, kwalificaties en races, met slechts zes defecte motoren op de racedag. Tijdens de races van 2008, 2010 en 2011 is er geen enkele motor uitgevallen.

Als we auto’s even buiten beschouwing laten, zou je kunnen stellen dat Honda de wereld op wielen heeft gezet, net zoals Ford dat deed met het Model T. De Super Cub motorfiets is al sinds 1958 in productie (maar wordt natuurlijk regelmatig aangepast) en is het best verkochte gemotoriseerde voertuig aller tijden. Tot op heden zijn er meer dan 100 miljoen geproduceerd.

 

In 2015 legden de Verenigde Staten Honda een boete op van maar liefst 70 miljoen dollar “wegens het niet melden van doden, gewonden en bepaalde garantieclaims aan de federale overheid”, nadat Honda “geen vroegtijdige waarschuwingsrapporten (EWR-rapporten) had ingediend waarin potentiële of werkelijke veiligheidsproblemen werden geïdentificeerd” bij de National Highway Traffic Safety Administration.

Vorig jaar nog trof het bedrijf een schikking van 85 miljoen dollar met verschillende Amerikaanse staten na een onderzoek naar opblaasmechanismen van Takata-airbags, waarbij wereldwijd tientallen miljoenen auto’s van 19 verschillende fabrikanten werden teruggeroepen. Honda was een van de 19 fabrikanten die hun auto’s hebben uitgerust met de defecte opblaasmechanismen, die in verband zijn gebracht met meer dan 20 doden en nog veel meer gewonden.

 

 

Vergeet de NSX, dit is eigenlijk de duurste Honda.

Honda doet zo’n beetje alles, maar de meeste mensen waren toch verbaasd toen het in 2005 aankondigde een klein privévliegtuig te bouwen. Maar de HondaJet zat er eigenlijk al lang aan te komen, want de ontwikkeling ervan ging terug tot geheime O&O-projecten in het midden van de jaren tachtig. Honda zette het project vanaf 1997 serieus voort en leverde uiteindelijk eind 2015 de eerste toestellen af aan klanten.

De HondaJet, die meer dan 4 miljoen pond per stuk kost, is een heel slim stukje bouwkunde. In plaats van op de romp, zijn de motoren gemonteerd op pylonen die vanuit de vleugels omhoog steken. Dit vergroot de cabineruimte en verbetert de aërodynamische efficiëntie, wat op zijn beurt betekent dat de HondaJet sneller en hoger kan vliegen dan vergelijkbare jets en toch minder brandstof verbruikt. Het is echt cutting-edge.

 

Honda heeft in de loop der jaren een aantal opmerkelijke concepten gebouwd. Voor ons springen er vier uit.

De HSC Concept uit 2003 arriveerde toen de eerste generatie van de NSX het einde van zijn 15-jarige leven naderde. Het was een voor de hand liggende opvolger – een tweezits sportwagen met een in het midden geplaatste 3,5-liter N/A motor en compacte afmetingen. Maar toen de eerste-gen NSX het uiteindelijk in 2005 voor gezien hield, kwam er niet meteen een opvolger.

Honda had duidelijk afgezien van de productie van de HSC en begon in plaats daarvan met de ontwikkeling van een V10 NSX met voorin geplaatste motor. Die werd in 2007 getoond als de Acura Advanced Sports Car Concept (foto) en blijkbaar vrij uitgebreid ontwikkeld. Er zijn video’s van op YouTube, terwijl hij rond de Nürburgring raast. Maar helaas, dat project werd in de kiem gesmoord door de wereldwijde financiële crisis, en de NSX werd pas in 2016 vervangen door de hybride supercar met middenmotor die nog steeds onder ons is.

De Honda Urban EV Concept uit 2017 was een triomf en werd uiteindelijk geproduceerd als de Honda e. In dezelfde geest werd slechts een paar maanden later de Sports EV Concept onthuld. Hij moet nog in productie worden genomen, maar wij duimen dat dat gebeurt.

 

 

In 2005 meldde de AP dat Honda al sinds 1986 sojabonen van de VS naar Japan exporteert. De sojabonen werden naar Japan gestuurd in containers die in de VS aankwamen met auto-onderdelen, zodat Honda ze niet leeg terug hoefde te sturen. In 2004 verdiende Honda hier naar verluidt $10 miljoen aan. Maar doen ze het nog steeds? We hebben de vraag gesteld…

 

Honda Leasen
Voorstel aanvragen
Honda Leasen