Weinig autoaanbod dwingt rijken om gebruikte Rolls-Royces, Bentleys te kopen
Weinig autoaanbod dwingt rijken om gebruikte Rolls-Royces, Bentleys te kopen

Weinig autoaanbod dwingt rijken om gebruikte Rolls-Royces, Bentleys te kopen

juli 25, 2021


Gecertificeerd tweedehands is niets nieuws, zelfs niet in de luxe autobranche. Wanneer een $ 345.000 Rolls-Royce Wraith 20 procent in waarde daalt zodra hij van de showroomvloer wordt gereden en 40 procent van zijn waarde verliest na vijf jaar eigendom, bijvoorbeeld door een twee jaar oude Rolls-Royce te kopen van een vertrouwde originele uitrusting fabrikantprogramma kan behoorlijk wat geld besparen als het gaat om restwaarden.

Dergelijke programma’s bieden inspectieplannen op meerdere punten en speciale garanties die de kwaliteit en het onderhoud van de licht gebruikte auto’s die ze aanbieden garanderen.

Bij Ferrari omvat het tweedehandsprogramma “Ferrari Approved” een 101-punts inspectie door Ferrari-technici om de herkomst en onderhoudsgeschiedenis van de auto te verifiëren en om te verifiëren dat de elektrische systemen, carrosserie en interieur allemaal voldoen aan de bedrijfsnormen.

Ferrari Approved garandeert 24 maanden Ferrari pechhulp en Ferrari-dekking – en wordt afgesloten met een proefrit door een in de fabriek opgeleide technicus voordat de auto wordt doorverkocht.

De programma’s zijn ook goed voor de autofabrikanten. Ze versterken het resultaat bij merken als Aston Martin en Lamborghini en zetten zelfs merk-nieuwsgierige kopers van tweedehands auto’s ertoe aan merkgetrouwe kopers van nieuwe auto’s te worden.

“Het is echt een goede kans om nieuwe mensen bij het merk te betrekken”, zegt Brown. Ongeveer 75 procent van de leasekopers zal na 18 tot 22 maanden overstappen op een nieuwe McLaren, zegt hij.

Bij Bentley krijgen auto’s in het gecertificeerde tweedehandsprogramma een technische inspectie van 79 punten en 12 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers, inclusief pechverhelping en reisonderbreking.

Het programma fungeert als een geheim wapen bij het aantrekken van de kritische doelgroep van 35- tot 54-jarigen naar de kant van de gebruikte auto’s, zegt Michael Rice, regionaal directeur van Bentley en voormalig manager van het tweedehandsprogramma.

Sinds 2016 groeide het gebruikte Bentley-volume in dat segment met 53 procent, terwijl het totale segment met slechts 18 procent groeide. De winsten overtreffen die aan de kant van Bentley’s nieuwe auto’s, die in dezelfde periode 34 procent bedroegen.

“Voor veel klanten is het kopen van een tweedehands Bentley hun eerste kennismaking met het merk Bentley, en velen zullen terugkerende klanten worden”, zegt Rice. “Een aanzienlijk aantal van deze klanten zal uiteindelijk een nieuwe Bentley kopen.”

Voorstel aanvragen
Weinig autoaanbod dwingt rijken om gebruikte Rolls-Royces, Bentleys te kopen