logo autolease
VW streeft naar een Tesla-achtig antwoord op de eisen van de klant
VW streeft naar een Tesla-achtig antwoord op de eisen van de klant

VW streeft naar een Tesla-achtig antwoord op de eisen van de klant

juli 13, 2021


Een van de Kleimann’s De belangrijkste verantwoordelijkheden in de nieuwe rol zijn het gebruik van feedback van klanten bij de verdere ontwikkeling van de producten en diensten van het merk VW.

Zijn nieuwe business unit is belast met het creëren van het raamwerk dat VW in staat zal stellen om de eisen van de klant sneller en consistenter op te nemen in toekomstige aanbiedingen.

“Momenteel zijn we teams aan het opzetten om onze krachten in al onze business units te bundelen en om processen en maatregelen op te zetten die ervoor zorgen dat de feedback van klanten in onze producten en diensten wordt verwerkt”, aldus de VW-woordvoerder.

Tesla-normen

Philippe Houchois, wereldwijde auto-analist voor Jefferies, zei: Kleimann’s benoeming weerspiegelde VW’s aspiraties om zichzelf te transformeren in een mobiliteitsbedrijf, in plaats van gewoon een autofabrikant.

“Terwijl we online naar auto’s zoeken, komen de autofabrikanten meer over u te weten, en Kleimann’s rol is om die transformatie naar een verbonden product te navigeren, waar de automaker perifere diensten zal aanbieden, “zei hij. “Nu auto’s verbonden zijn, is de relatie met hun klant veel hechter dan ooit tevoren.”

Een focus op feedback van klanten en de mogelijkheid om snel wijzigingen door te voeren op basis van die feedback, kan autofabrikanten besparingen opleveren bij het verzamelen van gegevens.

“Ze zullen weten of jij en 80 procent van de klanten die naar de configurator kijk online naar drie kleuren in plaats van 15, dan kun je waarschijnlijk de keuze verkleinen en je voorraad optimaliseren.” Houchois zei. “Je komt op het punt dat je weet wat je klanten willen en zullen doen, en dat stelt autofabrikanten in staat om de productie van hun product te vereenvoudigen.”

Hij zei dat Tesla de standaard heeft gezet voor de snelheid waarmee autofabrikanten kunnen reageren op de eisen van de consument en meer diensten aan klanten kunnen bieden om de ervaring van autobezit fris en relevant te houden.

“Dat is hoe Tesla de industrie schudde, en dat is wat Volkswagen probeert te bereiken,” Houchois zei. “Ze sturen je dingen die relevant zijn en die je auto verbeteren om hem levendiger te houden. Ze zullen die diensten op u afstemmen op basis van wat ze leren over hoe u uw auto gebruikt.”

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

VW streeft naar een Tesla-achtig antwoord op de eisen van de klant
Voorstel aanvragen
VW streeft naar een Tesla-achtig antwoord op de eisen van de klant