Update: TfL belooft meer dan 300.000 onbetaalde ULEZ-boetes terug te vorderen
Update: TfL belooft meer dan 300.000 onbetaalde ULEZ-boetes terug te vorderen

Update: TfL belooft meer dan 300.000 onbetaalde ULEZ-boetes terug te vorderen

september 10, 2021


Een derde van alle boetes voor Ultra Low Emission Zone (ULEZ) die in Londen worden uitgedeeld, blijft onbetaald, volgens een antwoord van de Freedom of Information (FOI) van Transport For London (TfL).

Sinds de invoering van de zone in de hoofdstad in april 2019 zijn er ongeveer 982.145 boetes opgelegd voor niet-naleving, maar 336.637 hiervan blijven onbetaald, volgens gegevens die zijn ontvangen via een FOI-verzoek van voormalig Greater London Council-raadslid Richard Town.

Chauffeurs kunnen een boete krijgen als ze eenniet-conform voertuigmaar betaal de dagelijkse toeslag van £ 12,50 niet binnen 24 uur. Boetes worden na 72 uur verhoogd tot £ 15, gevolgd door een PCN van £ 130, die wordt verlaagd tot £ 65 als ze binnen 14 dagen worden betaald.

In reactie op deze informatie die openbaar werd, nam Paul Cowperthwaite, TfL’s algemeen directeur van weggebruikersheffingen, contact op met Autocar om de toewijding van TfL aan het veiligstellen van de ontbrekende betalingen te benadrukken. “De Ultra Low Emission Zone helpt de meest vervuilende voertuigen van de weg te houden en de naleving is constant hoog, ongeveer 87 procent, waarbij minder dan één procent van degenen die de zone binnenkomen een PCN krijgen”, zei hij.

“Er zijn veel redenen waarom een ​​PCN open kan blijven, waaronder de klant die contact met ons opneemt om het PCN te bevragen, niet-betaling van aanmaningen en het incassoproces. De pandemie van het coronavirus heeft ook gevolgen gehad, met de aanvankelijke opschorting van de regeling en de bijbehorende gevolgen voor het herstel van eventuele PCN’s, en we hebben mensen meer tijd gegeven om boetes te betalen en met ons in contact te komen, gezien de gevolgen die de pandemie voor velen heeft veroorzaakt.

“We willen echter duidelijk maken dat degenen met niet-conforme voertuigen die de ULEZ-heffing niet betalen nog steeds een boete krijgen, en we herinneren bestuurders eraan hun voertuig te controleren voorafgaand aan de uitbreiding van de zone naar de noordelijke en zuidelijke rondweg volgende maand .”

De ULEZ van Londen zal zich op 25 oktober van dit jaar uitbreiden naar de noordelijke en zuidelijke circulaire wegen, met de toevoeging van 400 camera’s tegen een uitrustingsprijs van £ 130 miljoen, een bedrag dat sommigen ertoe heeft aangezet om te betogende expansie moet worden stopgezet ten gunste van andere luchtzuiveringsmethoden.

Maar Richard Town, die het FOI-verzoek bij TfL indiende, zei dat het aanzienlijke deel van de onbetaalde boetes aangeeft dat het systeem moet worden verfijnd voordat het wordt uitgebreid: “De cijfers tonen aan dat er al een wijdverbreide minachting is voor de handhaving door TfL. De uitbreiding van de regeling moet worden stopgezet.

“Het uitstekende werk dat de oorspronkelijke plannen in het binnenland van Londen al hebben bereikt bij het opruimen van de Londense lucht, dreigt verloren te gaan, aangezien steeds meer Londense automobilisten gedwongen worden om steeds ingenieuzere manieren te vinden om de boetes van TfL te ontlopen.

Advertentie

Nieuwste schijven


1 Toyota Camry 2021 FD Fronttrack

Toyota Camry 2021 VK review


audi q4 e tron ​​50 2021 583

Audi Q4 E-tron 50 2021 UK review


LUC Lamborghini Huracan STO 2021 0003

Lamborghini Huracan STO UK review


1 T Roc voorwielophanging

Volkswagen T-Roc Cabriolet Design 1.0 TSI UK Review


1 Porsche Macan GTS 2021 UK LHD first drive hero front

Porsche Macan GTS 2021 UK review

Bekijk alle nieuwste schijven

Terug naar boven

“De burgemeester moet erkennen dat eerdere plannen in het binnenland van Londen schone lucht hebben opgeleverd. Een verdere uitbreiding naar de lommerrijke, schone buitenwijken van Londen zal dat niet doen.”

Chauffeurs kunnen een PCN betwisten als ze denken dat het ten onrechte is afgegeven, hoewel er maar weinig aanklachten op deze manier worden geannuleerd, met slechts vier boetes die worden weggegooid vanwege voertuigen die vanwege hun historische status in een ‘vrijgestelde’ categorie vallen. Het is momenteel aan bestuurders om hun voertuigen vooraf te registreren voor ontheffing voordat ze de zone betreden.

“De ontvanger van een PCN heeft het wettelijke recht om het PCN aan te vechten als hij van mening is dat het onjuist is uitgegeven. Waar van toepassing, kunnen we om meer bewijs vragen om de uitdaging te ondersteunen”, zegt Sara Thomas van het FOI-casemanagementteam bij TfL.

“Tot op heden hebben we 4 PCN’s geannuleerd onder de categorie ‘Vrijgesteld – Historisch voertuig’. De PCN’s zijn geannuleerd omdat de ontvangers ons telkens konden overtuigen dat hun voertuigen aan de criteria voor deze vrijstelling voldeden.”

Update: TfL belooft meer dan 300.000 onbetaalde ULEZ-boetes terug te vorderen
Voorstel aanvragen
Update: TfL belooft meer dan 300.000 onbetaalde ULEZ-boetes terug te vorderen