logo autolease
Ssangyong Tivoli 1.5 Ultimate 2021 UK review
Ssangyong Tivoli 1.5 Ultimate 2021 UK review

Ssangyong Tivoli 1.5 Ultimate 2021 UK review

september 16, 2021


Wat is het?

Je weet wat je krijgt met Ssangyong: no-nonsense autorijden aan de goedkope kant van de markt. De onlangs geüpdatete Tivoli is een goed voorbeeld: met een herzien interieur en een aangepast uiterlijk van de buitenkant, benadrukt hij wat het bedrijf goed doet zonder te verdwalen in fripperies.

Dat gezegd hebbende, is er een nieuw infotainmentscherm in tabletstijl, dus het is duidelijk dat zelfs Ssangyong niet immuun is voor trends. Er zijn ook opnieuw ontworpen knoppen voor klimaatregeling die de boel opfleuren (de temperatuurregelaars hebben zelfs gekarteld plastic), plus aanpasbare digitale wijzerplaten.

Extern zijn er styling-tweaks aangebracht in een poging om het te laten opvallen tegen rivalen zoals de Citroën C3 Aircross en Nissan Juke. Het is een overvol zwembad waarin de Tivoli zwemt, en hoewel het herziene uiterlijk het moderniseert, is het nog steeds geen opvallende verschijning.

Het interieur houdt zich redelijk goed. De indeling van het infotainment ziet er niet het meest modern uit, maar is duidelijk en gemakkelijk te bedienen, terwijl fysieke knoppen voor de klimaatregeling de bruikbaarheid ten goede komen.

De Tivoli scoort ook goed met hoeveel ruimte hij binnenin heeft. Vier volwassenen kunnen vrij gemakkelijk een lange reis maken, hoewel ze licht moeten inpakken, omdat de kofferbak vrij ondiep is.

Hoe is het?

De nieuwe 160 pk sterke 1.5-liter turbobenzinemotor doet zijn best om de Tivoli snel voort te stuwen. Het maakt gemakkelijk genoeg koppel voor 40-60 mph inhaalacties en het nestelt zich mooi op de snelweg. Gewoon niet te veel toeren, want het is niet soepel in de bovenste regionen. Het is beter om het ontspannen rond de lagere regionen te laten en te profiteren van het behoorlijke koppel dat wordt aangeboden – het maximale cijfer van 191 lb ft begint vanaf slechts 1500 tpm.

Bestuurders van bedrijfswagens zullen niet in de rij staan ​​voor de Tivoli – met een CO2-cijfer van 175 g/km behoort hij tot de top 37%. Evenzo zal de beweerde 36,9 mpg de auto geen Greenpeace-awards winnen.

Ondanks dat hij niet langer een optie voor vierwielaandrijving biedt, scharrelt de Tivoli niet rond voor grip. De belangrijkste bedieningselementen missen echter finesse, waarbij de besturing en remmen vaag zijn.

Het friemelt ook te veel op binnenwegen en hobbels in het midden van de bocht verstoren het stuur, dus de algehele ervaring zou meer gepolijst kunnen zijn.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Ssangyong Tivoli 1.5 Ultimate 2021 UK review
Voorstel aanvragen
Ssangyong Tivoli 1.5 Ultimate 2021 UK review