logo autolease
Renault's Mobilize om 3 speciaal gebouwde voertuigen uit te rollen tegen 2023
Renault's Mobilize om 3 speciaal gebouwde voertuigen uit te rollen tegen 2023

Renault’s Mobilize om 3 speciaal gebouwde voertuigen uit te rollen tegen 2023

september 11, 2021


MNCHEN – Renault’s Mobilize Mobility Services-eenheid zal in 2022 productieversies van zijn speciaal gebouwde voertuigen uitrollen, te beginnen met de Limo, een in China gebouwde middelgrote elektrische sedan voor ride-hailing en taxibedrijven.

De Limo beleefde deze week zijn publieksdebuut op het autosalon van München, waar hij werd getoond naast prototypeversies van de Hippo, een elektrische “last mile”-vrachtwagen; de Duo, een elektrische vierwieler voor stedelijke mobiliteit die gebruik maakt van enkele onderdelen van de Renault Twizy; en de Bento, een vrachtversie van de Duo.

Clotilde Delbos, CEO van Mobilize, ook CFO van Renault Group en plaatsvervangend CEO, zei dat het logischer was om een ​​voertuig te gebruiken dat is ontwikkeld voor de Chinese markt, waar middelgrote sedans populair blijven, voor ritjes en taxi’s, in plaats van een Europees model aan te passen. van Renault of Dacia.

De Limo is ontwikkeld door Renault’s joint venture-partner Jingliang Motors Group in China, waar hij bekend staat als de EZoom Yi.

“We hebben voor dit specifieke model gekozen en niet voor een Renault, omdat klanten van ride hailing-services vragen om een ​​sedan als een perfect voertuig voor dit soort gebruik”, zegt Delbos. deze week. “Deze architectuur is nog steeds sterk in China en Turkije, maar niet meer in Europa, waar de markt gericht is op SUV’s en cross-overs.”

Een vloot van 40 Mobilize Limo’s zal in de tweede helft van 2022 in gebruik worden genomen bij verschillende ride-hailing- en taxibedrijven, zei Mobilize in een persbericht.

Renault zal voor de Limo een dienstenpakket aanbieden met onder meer garanties, onderhoud, verzekeringen en oplaadmogelijkheden. De financiering zal worden beheerd door RCI Bank, de financiële dienstverlener van de autofabrikant. Ride-hailing-services kunnen contracten afsluiten op basis van kilometerstand of duur, terwijl losse chauffeurs kunnen betalen als ze gaan, zei Renault.

Mobilize-voertuigen zullen niet beschikbaar zijn voor particuliere kopers, zegt Renault. Jean-Christophe Labarre, hoofd strategie en partnerschappen bij Mobilize, zei in een interview dat de voertuigen de sleutel waren tot het succes van de eenheid.

“Ze vormen echt de kern van Mobilize omdat die auto’s nodig zijn om de mobiliteitsdiensten van stroom te voorzien,” vertelde hij ANE.

CEO Luca de Meo zegt dat Mobilize tegen 2030 20 procent van de omzet van Renault Group zal vertegenwoordigen. Hij creëerde de eenheid in 2020 als onderdeel van zijn Renaulution-plan om de geldverliezende automaker nieuw leven in te blazen. De unit omvat diensten die uiteenlopen van batterij ’tweede leven’, recycling, ride-hailing, data en een scala aan partnerschappen.

De mobiliteitsdiensten van Renault genereerden in de eerste helft van 2021 11 miljoen euro aan inkomsten, volgens financiële deponeringen van de groep.

De autofabrikant hoopt de Limo te gebruiken om een ​​deel van de Europese ride-hailingmarkt te veroveren, die naar eigen zeggen zal groeien van 28 miljard euro ($ 33 ​​miljard) vandaag tot 50 miljard euro in 2030.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Renault's Mobilize om 3 speciaal gebouwde voertuigen uit te rollen tegen 2023
Voorstel aanvragen
Renault’s Mobilize om 3 speciaal gebouwde voertuigen uit te rollen tegen 2023