Polestar ziet verdubbeling winkellocaties in '21 en '22
Polestar ziet verdubbeling winkellocaties in '21 en '22

Polestar ziet verdubbeling winkellocaties in ’21 en ’22

juli 26, 2021


Polestar zegt dat het op schema ligt om zijn wereldwijde winkellocaties dit jaar te verdubbelen tot 100 en de dochteronderneming van Volvo Cars gelooft dat 200 locaties in 2022 binnen bereik zijn.

“Het is heel goed mogelijk met de marktuitbreiding waar we naar kijken”, vertelde Polestar, wereldwijde verkoopbaas Mike Whittington Automotive Nieuws Europa.

De Tesla-uitdager, die de Polestar 2 heeft gepositioneerd als een directe concurrent van de Model 3, heeft een flexibele definitie van een locatie.

Het omvat Polestar Spaces, de vlaggenschipwinkels van het merk die zich doorgaans in stadscentra zoals het centrum van M√ľnchen bevinden. Het heeft ook een tijdelijke versie van dit model die kan worden opgesteld voorafgaand aan de opening van een vaste locatie of kan worden neergezet tijdens een groot evenement.

Een nieuwe editie van de retailmix zijn de zogenaamde Polestar Destinations, die zullen worden gevestigd op grote, gemakkelijk toegankelijke locaties buiten de stad, waar het merk ook voertuigoverdrachten aan klanten zal uitvoeren.

“Het stelt ons in staat om onze voetafdruk te vergroten” en klanten een keuze uit formaten te geven, zei Whittington. “Dus je hebt misschien een centrale stad, een hoge voetvalruimte, maar dan heb je misschien een meer soort traditionele locatie buiten de stad, misschien met een grotere weergave van auto’s en de mogelijkheid om over te dragen en een proefrit te maken terwijl je daar bent ,” hij zei.

Wat alle locaties gemeen hebben, is dat het allemaal plaatsen zijn waar klanten het merk kunnen leren kennen, het product kunnen ervaren en zelfs de auto online kunnen bestellen met hulp van een Polestar-specialist.

Polestar beschouwt zijn digital-first verkoopmodel als een onderscheidende factor, aangezien de bredere auto-industrie haar focus verschuift naar de verkoop van elektrische voertuigen.

“Een aantal van de traditionele merken werkt al een tijdje aan dat soort” [EV] evolutie strategie. Maar de kernelementen die daarbij horen – het verkoopmodel, de niet-onder druk staande winkelomgeving, het online verkoopstuk – hebben veel van onze concurrenten dat niet goed, “zei Whittington.

“Ik denk dat we meer in ons arsenaal hebben dan sommige van de traditionele concurrenten die ook een grote ICE-uitdaging (interne verbrandingsmotor) hebben om mee om te gaan,” voegde hij eraan toe.

Jonathan Goodman, CEO van Polestar UK, onthulde ook dat hoewel autofabrikanten doorgaans blij zijn als ze tussen de 8 en 9 procent van de testritten kunnen omzetten in verkoop, het succespercentage van het bedrijf “aanzienlijk daarboven ligt”. Het exacte aantal wilde hij niet geven.

Voorstel aanvragen
Polestar ziet verdubbeling winkellocaties in ’21 en ’22