Peugeot 308 Review (2021) | auto
Peugeot 308 Review (2021) |  auto

Peugeot 308 Review (2021) | auto

september 15, 2021


Het helpt dat Peugeot een aantal handige aanpassingen heeft gedaan, met een vernieuwde lay-out voor de bedieningselementen op het stuur en de mogelijkheid om zowel het digitale instrumentendisplay als het 10-inch infotainment-touchscreen aan te passen. Op hogere uitrustingsniveaus heeft het digitale display een 3D-effect, dat niet zo slecht is als het klinkt en ook niet zo goed als Peugeot denkt dat het is.

Het touchscreen ziet er gelikt uit, maar het is niet zo intuïtief of goed ingedeeld als dat van de Golf (tenminste als de software van Volkswagen goed werkt). De 308 is met name ontworpen om software-updates via de ether uit te voeren.

Het interieur is perfect praktisch voor gezinsgebruik, met comfortabele stoelen en een redelijke ruimte achterin, mede dankzij de 55 mm langere wielbasis. Er is ook een concurrerende koffer van 412 liter, hoewel dat in PHEV-modellen krimpt tot 361 liter. Peugeot claimt ook 34 liter opslagruimte in verschillende opbergvakken in de cabine.

De hybride aandrijflijn blijkt goed geïntegreerd te zijn, en start meestal geruisloos en soepel in de EV-modus, met minimale schokken wanneer de ICE inschakelt. Het gecombineerde koppel van 266 lb ft betekent dat er snel vooruitgang wordt geboekt, en tenzij je echt het gaspedaal aanvalt, toont de ICE een sterke verfijning .

In een competitieve klasse kan de 308 zeker zijn mannetje staan ​​als het op rijden aankomt. Op 17-inch wielen is hij uitstekend, absorbeert hobbels met zelfvertrouwen en combineert met de soepele, stille aandrijflijn om een ​​soepele rit en over het algemeen aangename rit te bieden. Het extra gewicht van het PHEV-systeem (waardoor onze testauto meer dan 300 kg zwaarder is dan sommige 308’s) lijkt de auto niet te zwaar te belasten, mede dankzij het extra vermogen. Hij rijdt zelfs beter dan de lichtere 1.2 Puretech-benzine die we hebben getest op 18-inch wielen.

De besturing is responsief en de 308 kan echt de moeite waard zijn om over de juiste weg te rijden. Hij kan niet tippen aan de Focus voor de betrokkenheid van de bestuurder (de enigszins zwevende, lichte besturing is beter in vergelijking met die van de Toyota Corolla), maar hij is zeker niet traag, terwijl hij gemakkelijk te besturen blijft in stedelijke gebieden en in staat is om een ​​glimlach op snellere wegen op te wekken . De 308 voelt absoluut als verjongd aan, met een verve en spirit die de modellijn al een tijdje mist en die hem stevig terugbrengt naar het scherpe einde van de hatchback-markt in het C-segment.

Peugeot 308 Review (2021) | auto
Voorstel aanvragen
Peugeot 308 Review (2021) | auto