Nissan X-Trail Tekna (2wd) Review - Europa autonieuws€ €

Nissan X-Trail Tekna (2wd) Review – Europa autonieuws€ €

september 10, 2021


nissan-x-trail-2014

Hoewel de gloednieuwe Nissan X-Trail kortstondig een gevoel van Qashqai-nostalgie oproept, moet je weten dat deze 2WD-krachtpatser zeker iets is om je aandacht aan te schenken. Met een grotere achterkant en 7 ruime stoelen neemt deze volwaardige familiebedrieger het nu op tegen Honda’s CR-V en de Mazda CX-5, wat betekent dat hij nu een cruciale rol speelt in Nissans SUV-vloot.

Het lijdt geen twijfel dat de nieuwe X-Trail veel op de Qashqai lijkt, maar dit is om te laten zien dat hij thuishoort in Nissan’s chromen grille-familie van auto’s, waartoe ook de Juke behoort. Bovendien hebben klanten, nu de X-Trail de Qashqai+2 vervangt, de keuze uit een X-Trail met 5 of 7 zitplaatsen – maar is het de moeite waard om een ​​snelle autoverzekering af te sluiten voor een proefrit?

Ruimte Glorieuze Ruimte

Hoewel het figuur van de nieuwe X-Trail is gebaseerd op de huidige Qashqai, betekent de extra 8 mm die aan de achterkant is toegevoegd in combinatie met de 76 mm langere wielbasis dat dit voertuig meer een ruimteracer is dan je typische SUV. Het interieur van de X-Trail is nog ruimer dan zijn voorganger, waarbij passagiers profiteren van 100 mm extra beenruimte, en de vlakkere daklijn betekent ook meer hoofdruimte.

Het is niet verwonderlijk dat zelfs een kind zich een beetje krap zou voelen in de stoelen op de derde rij van de X-Trail, maar dankzij de slimme verpakking van Nissan kunnen alle stoelen moeiteloos worden gerangschikt, met name in een ononderbroken vlakke vloer. Als het om de koffer gaat, wordt de 410 liter van de Qashqai volledig overschaduwd door de X-Trail, die een extreem ruime 550 liter biedt.

Kit

Voor £ 29.995 voor de topspecificatie Tekna (handmatig), zullen klanten niet teleurgesteld zijn door de extra functies van de X-Trail. Nissan biedt niet alleen een ‘X-Tronic’ CVT-overgang (£31, 345), maar met een vast glazen dak, 19-inch legeringen, een schat aan veiligheidsuitrusting, LED-koplampen en zelfs een 360-graden parkeercamera, is het moeilijk om kijk voorbij de X-Trail in de SUV-markt. Als je graag verbonden wilt blijven terwijl je onderweg bent, kun je zelfs Facebook- en Google-apps downloaden voor het 7-inch scherm.

x-trail-2014

Onder de motorkap

Als u op zoek bent naar een X-Trail op benzine, moet u wachten tot 2016, helaas goed voor automobilisten die op zoek zijn naar een tijdelijke lage autoverzekering. Bovendien, hoewel de nieuwe X-Trail 90 kg lichter is, verwacht u ook geen sprint van 0-60 (11,4), aangezien de motor is gedegradeerd van de vorige 148nhp 2.0 liter TDI naar een 1.6-liter 121bhp turbodiesel. Een voordeel van de X-Trail is echter het brandstofverbruik, met een snelheid van 55,4 mph vergeleken met de 44,1 mpg van zijn voorganger.

De cabine

Voor die gezinnen die de X-Trail met 7 zitplaatsen willen kopen, zal het zeker een overweging zijn of de SUV de waanzin van de ochtendschoolloop aankan. Ten eerste is er meer dan genoeg ruimte om iedereen comfortabel te houden, maar er is een beetje gebrek aan aandacht voor de materialen van het interieur die meer ‘adequaat’ dan ‘premium’ zijn. Voor een ruime rondloop is de X-Trail perfect voor mensen met jonge kinderen op sleeptouw, en hoewel hij zijn stoere uiterlijk eer aan doet, is hij een beetje oogverblindend.

De X-Trail mag dan groter zijn, dat betekent niet dat hij beter is. Nissan heeft ervoor gezorgd dat hun nieuwste intrede op de SUV-markt een breder publiek aanspreekt dan de Qashqai, maar tijdens dit proces heeft hij ook een beetje karakter verloren. Het doet veel dingen goed, maar er is geen opvallend element dat de aandacht trekt, wat voor £ 29,995 geen vertrouwen schreeuwt.

Soortgelijk nieuws:





Nissan X-Trail Tekna (2wd) Review - Europa autonieuws€ €
Voorstel aanvragen
Nissan X-Trail Tekna (2wd) Review – Europa autonieuws€ €