logo autolease
Nieuwe krachtige Audi R8, kan je ademen stoppen - Europe Car News€ €

Nieuwe krachtige Audi R8, kan je ademen stoppen – Europe Car News€ €

september 10, 2021


audi r8 2019

OMG! Laatste gefacelifte Audi r8, net aangekomen op de markten.

Dit is niet zomaar een Supercar, het is de top van de legale audi racing super 4wd. hij werd in deze nieuwste vorm onthuld op het autosalon van Genève in 2018 en heeft zojuist een dosis extra vermogen, een opnieuw afgesteld stuurbekrachtigingssysteem en een opnieuw afgesteld stabiliteitscontrolesysteem gekregen.

De aanpassingen aan het exterieurontwerp van Audi zijn waarschijnlijk de belangrijkste veranderingen die aan de auto zijn aangebracht, waaronder een lagere, bredere, betere frontsplitter en een opnieuw geprofileerde motorkap. De achterdiffusor is ook in volume opgepompt en de uitlaat is opnieuw ontworpen als wat op het eerste gezicht lijkt op een dubbelpijpssysteem van behoorlijk monsterlijke proporties.

Laten we cijfers zien..

De motor van R8 is de 5,2-liter V10 die wordt gedeeld met Lamborghini Huracán, maar die nu meer vermogen en koppel vrijgeeft dan ooit. Het instapmodel R8 is gestegen van 532 naar een piek van 562 pk, terwijl de hogere versie tot 612 pk uit 602 is. Beide R8’s krijgen ook een emissieverlagende gasdeeltjesvanger als onderdeel van de motorupdate. Ondanks dat Audi R8 Performance de grotere winst haalt uit meer koppel van een nieuwe titanium valvetrain-component en wat software-remmapping.

De blik?

Ik zou zeggen dat het er minder conservatief uitziet dan het vorige model en de nieuwe gefacelifte R8 is zoals je ziet, maar misschien zullen veel fans van de originele stijl niet kopen voor de nieuwe bijgewerkte look. Maar dit is nog steeds mijn mening.

Het interieur van de auto is vrijwel ongewijzigd. Voor supercar-normen blijft dit een relatief gemakkelijke auto om in te stappen, met zijn lage dorpels, conventionele deuren en respectabel grote deurtoegang. Het interieur lijkt nog steeds lovenswaardig vanwege de schijnbare tactiele kwaliteit en de hoge standaard van afwerking, terwijl het instrumentendisplay van de Virtual Cockpit nog steeds indruk kan maken met zijn gelikte grafische configureerbaarheid. Uiteraard is dit geen luxe auto.. die indruk op je zal maken voor het interieur.

Zowel de standaard passieve stuurinrichting van de R8 als het optionele actieve-variabele-ratio ‘dynamische besturing’-systeem zijn opnieuw afgesteld als onderdeel van deze facelift, maar de laatste is alleen beschikbaar gemaakt op ‘Decennium’-auto’s in beperkte oplage in het VK tot nu toe (Audi zegt dat het later aan de rest van het modellengamma zal worden toegevoegd).

De standaard set-up is ongewoon traag voor een supercar, met volledig drie bochten tussen de sluizen en een niet bijzonder krappe draaicirkel. En hoewel het enkele waardevolle maar bescheiden verbeteringen laat zien op het gebied van weging en contactvlakgevoel, is dat standaard stuurhuis je eerste aanwijzing dat wat je gaat ervaren een auto is waarvan het rijgedrag en de bediening zijn als achtergrondzang voor de sopraanverbranding van de auto motor.

Makkelijk te rijden maar..

Het rijgedrag van de standaard R8 is onverwacht vloeiend en soepel, wat je het vertrouwen geeft dat je nodig hebt om een ​​562 pk sterke motor los te laten op een typische landweg zonder er echt bij na te denken.

De auto voelt zwaarder en zachter aan dan de meeste van zijn soortgenoten als je je door een bocht haast; carrosseriebalans is nog steeds erg goed, maar niet zo goed dat het zijdelings uitrollen volledig wordt verminderd, of de invloed van het gewicht van die motor wordt gemaskeerd.

De aandrijflijn met alle poten van de auto biedt je niet zoveel opties om de achteras met kracht te verplaatsen als concurrerende supercars met achteraangedreven auto. Het levert ook niet zo levendig of boeiend weggedrag op als je zou willen van een auto van het hoogste niveau

Kopen of niet?

Nieuwe Audi R8 kan je echt het gevoel geven in een Lamborghini V10 te rijden, omdat we zeiden dat ze allebei de motor delen. Eigenlijk is deze aandrijflijn aanzienlijk groter en specialer dan wat je in de meeste rivalen tegen zijn prijs aantreft.

We zullen verslag uitbrengen over de verschillen die met dat mengsel zijn gemaakt door de stijvere ophangingsveren van de nieuwe V10 Performance-versie en de optionele lichtgewicht stabilisatorstang en dynamische stuurinrichting, wanneer we kunnen. En wie weet vertellen ze het.

De gemiddelde R8-prijzen in Europa beginnen bij € 179.000 voor de coupé Engined V10,
terwijl de V10 Performance Coupé wordt geclaimd voor 197.000 euro; V10 Spyder 193.000 euro en 210.900 € voor de V10-uitvoering Spyder.

Soortgelijk nieuws:





Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Nieuwe krachtige Audi R8, kan je ademen stoppen - Europe Car News€ €
Voorstel aanvragen
Nieuwe krachtige Audi R8, kan je ademen stoppen – Europe Car News€ €