logo autolease
Lexus IS300H Review - Europa autonieuws€ €

Lexus IS300H Review – Europa autonieuws€ €

september 10, 2021


lexusis300h

Lexus heeft een verfrissend andere benadering van zakenreizen gekozen om een ​​serieuze concurrent te worden in een markt die wordt gedomineerd door de Duitse autofabrikanten. Met de nieuwe Lexus IS300H is er geen twijfel dat kwaliteit, service en verfijning onverslaanbaar zijn, net als de lange kitlijst. Bovendien, hoewel het hybride systeem superefficiënt is, valt de IS ook in autoverzekeringsgroep 32, wat geweldig is voor bestuurders die overwegen wat deze auto standaard biedt.

In de huidige automarkt is het geen gemakkelijke opgave om het op te nemen tegen Audi, Mercedes en BMW. Dus voor de Lexus IS betekent dit een hybride in plaats van de gebruikelijke dieselmotoren, veel uitrusting en een aantrekkelijke, hoekige Japans-achtige styling. Maar aangezien Lexus nog steeds op dezelfde klanten jaagt, zullen ze de Duitsers in hun eigen spel moeten verslaan om enige tractie te krijgen.

de motoren

De nieuwe IS wordt alleen geleverd als vierdeurs sedan en met keuze uit twee motoren: de IS 250 op benzine of de hybride IS 300H. De prijzen voor de 250 beginnen bij ongeveer £ 26.000, terwijl de Hybrid £ 3.000 meer kost. Als je dacht dat Hybrids gewoon eco-krijgers waren, denk dan nog eens goed na. Het officiële brandstofverbruik is 65,7 mpg dankzij de hybride motor, maar aangezien de automatische versnellingsbak de motor constant op toeren houdt, kan de auto een beetje traag en eentonig aanvoelen. Toch is de Lexus IS300H een stuk beter dan veel van de Toyota-hybriden.

Hoe presteert het interieur ten opzichte van concurrenten?

Het is misschien niet de grootste in zijn klasse, maar de ruimte in de bagageruimte is erg royaal en er zijn enkele extra functies, zoals bagageriemen, zodat je losse spullen kunt vastzetten. De nieuwe Lexus IS300H is ook een grotere auto dan voorheen, en in combinatie met dunnere voorstoelen is er veel meer been- en hoofdruimte voor passagiers. De styling is uitstekend en het interieur zit prachtig in elkaar; de contrasterende bekleding op de deuren is een bijzonder hoogtepunt.

Als we de binnenkant wat gedetailleerder bekijken, is de Lexus IS zeker meer gereserveerd dan veel van zijn tegenhangers, met hoogwaardige materialen die dat luxe gevoel geven. Helaas is de muisachtige afstandsbediening voor het entertainmentsysteem niet de gemakkelijkste in gebruik, maar het basismodel wordt wel geleverd met lichtmetalen velgen, cruisecontrol, aanraakgevoelige klimaatregeling, Bluetooth, digitale DAB-radio en automatische koplampen.

lexusis300hgaljun13gal6

Premier-modellen zijn uitgerust met een krachtig systeem met 15 luidsprekers, gecreëerd door Lexus en Mark Levinson – gemakkelijk een van de beste op de markt. Elektrische stoelen zijn ook inbegrepen, evenals een 7-inch navigatiesysteem en een achteruitrijcamera.

Hoe is de schijf?

De Lexus IS300H voelt behoorlijk sportief aan om te rijden, biedt veel grip, snel reagerende besturing en ook niet te veel rol in de bochten. Dankzij de superstille hybride benzinemotor combinatie biedt deze auto een behoorlijk probleemloze en ontspannen rit. De automatische versnellingsbak van de CVT is erg soepel, maar alleen bij lage snelheden, met frustratie als je begint door te duwen. Zelfs in de sportmodus is de gasrespons te traag.

Lexus staat bekend om zijn betrouwbaarheid, en hoewel hij niet zo goed rijdt als de benchmark-BMW, ​​krijg je wel meer waar voor je geld. Dus hoewel het niet perfect is, pleit de nieuwe IS ervoor om anders te durven zijn.

Soortgelijk nieuws:





Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Lexus IS300H Review - Europa autonieuws€ €
Voorstel aanvragen
Lexus IS300H Review – Europa autonieuws€ €