logo autolease
Langetermijnbeoordeling McLaren GT 2022
Langetermijnbeoordeling McLaren GT 2022

Langetermijnbeoordeling McLaren GT 2022

juli 4, 2022


En om de zaken in een passende overtreffende trap af te trappen, slaagden we erin om onze GT op een lijn te brengen met een 720S om een ​​beetje back-to-back vergelijking te maken, bijeen op Millbrook Proving Ground. Maar daarover straks meer. Eerst wat details over de GT die we gaan gebruiken.

De GT is gebouwd rond McLaren’s Monocell koolstofvezelkuip (in wezen een evolutie van de 570S’s zonder dakgedeelte), in tegenstelling tot de Monocage II van de 720S, maar deelt wel de 4,0-liter V8 en elektrohydraulische stuurbekrachtiging van de supercar. Piekvermogens zijn 612 pk en 465 lb ft, waarbij 95% van de laatste aankomt op een niet-supercar-achtige 3000 tpm.

Onze GT is in Luxe uitvoering. Het is bijna identiek aan Pioneer-bekleding, behalve dat het volledig leer krijgt in plaats van een mix van leer en alcantara – zoals het de namen betaamt, echt waar. Er is ook de ‘basis’ Standard-trim, maar dat moet je doen met handmatige reikwijdte en harkafstelling. Denk aan de moeite…

Zoals je al gemerkt hebt, is onze auto niet in de meest subtiele tinten. Deze specifieke verf wordt Belize Blue genoemd en doet zeker zijn steentje bij om allerlei soorten telefooncamera-aandacht te trekken op de Britse snelwegen. Met een prijs van £ 4000 is dit de duurste optie op de auto.

Het panoramische privacy getinte glazen dak (£ 1750) is er een waar ik voor zou kiezen, als mijn vroege oordeel ergens toe doet; je kunt de GT niet in Spider-vorm krijgen, maar deze grote glasruimte opent de zaken zeker een beetje.

De Glass Black diamantgeslepen wielen (£ 1650) zien er ook een beetje goed uit. Ze zijn verpakt in Pirelli P Zero-banden en helpen de auto echt een overtuigende uitstraling te geven. Ik heb andere GT’s op meer normale legeringen gezien, en ze zijn nergens in de buurt van de stoeprand. Nu we het er toch over hebben, deze zien eruit alsof ze gemakkelijk kunnen worden beschadigd, dus er zal een meter-van-de-kerb-regel worden ingevoerd. Breedtebegrenzers zijn verboden.

Privacyglas (£ 500) en gepolijste speciale kleur remklauwen met een zilveren logo (£ 1270) ronden de kostenopties af.

De GT is het startpunt voor McLaren-eigendom, met een startprijs van £ 163.000. Het bedrijf verdeelt zijn auto’s in drie categorieën: GT’s (met alleen de GT die hier te zien is); supercars (de varianten 720S en Longtail, elk met binnenkort de gloednieuwe V6 plug-in hybride Artura) en de Ultimate Series (dure specials zoals de Elva en McLaren Speedtail).

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Langetermijnbeoordeling McLaren GT 2022
Voorstel aanvragen
Langetermijnbeoordeling McLaren GT 2022