De Italiaanse supercar-maker Lamborghini bouwt aan een toekomst van geëlektrificeerde supercars, maar niet voordat het afscheid heeft genomen van zijn meer traditionele auto’s met verbrandingsmotor met alle gebruikelijke bloei en drama. Betreed dan de Lamborghini Huracan Tecnica-recensie: een geheel nieuwe afgeleide van het kleinere middenmotormodel van het bedrijf dat elementen van zowel de buitensporige Huracan STO als de reguliere Huracan Evo combineert en ze samenvoegt tot behoorlijk bombastische maar zogenaamd dagelijks bruikbare sporten auto pakket.
De Huracan Tecnica neemt de huilende, atmosferische 632 pk sterke V10-motor van het topmodel STO, en ook het achterwielaangedreven en vierwielgestuurde chassis van die auto; maar het combineert ze met een nieuwe en iets minder agressieve styling dan de STO, en ook met iets minder hardcore ophangingsafstemming en bandenspecificatie. Het resultaat, beweert Sant’Agata, is een supercar die nog steeds echt kan verbazen op het circuit, maar ook kan worden genoten in een verscheidenheid aan rijscenario’s op de weg, en zich ook beter kan aanpassen aan de specifieke smaak en eisen van de bestuurder dan welke Huracan dan ook. voor het.
Sluit je aan bij Matt Saunders terwijl hij de auto test op het Circuit Ricardo Tormo en op de nabijgelegen bergwegen van Valencia.