logo autolease
Hoe we zeven elektrische records vestigden bij Brands Hatch
Hoe we zeven elektrische records vestigden bij Brands Hatch

Hoe we zeven elektrische records vestigden bij Brands Hatch

maart 6, 2022


Dat brengt me bij een hechte combinatie: een prototype-skateboard van Apex Predator (3min 01.35s, 24mph) en een Gocycle G4 elektrisch ondersteunde fiets (3min 19.44s, 22mph).

Je kunt het Predator-skateboard niet op de weg gebruiken, omdat de wetten in wezen gelden voor de scooter waarop ik rijd. Er zijn echter proeven geweest en sommige versies van dit board op grote wielen kunnen off-road rijden en zullen dat ook doen. Met twee elektromotoren, één op elk wiel, schijnt het zelfs een beetje te gaan driften. Dat heb ik niet geprobeerd.

Je kunt met de G4 op de weg rijden, want elektrisch ondersteunde fietsen zijn legaal op de weg, al zijn er wel wat wetten over: het vermogen is beperkt en de elektrische ondersteuning moet stoppen bij een bepaalde snelheid, waarna sneller gaan helemaal aan jou ligt. benen. Toch vertellen de ingenieurs en marketeers van de G4 dat het best vermakelijk is om puffende fietsers bergopwaarts te passeren met een vleugje hulp, wat ik bereid ben te geloven.

En dan ben ik er nog op de Perry eHopper P4 van 0,47 pk, 15 mph en 12,5 kg. Ik maakte grapjes over de inspanning, en eerlijk gezegd zou het gemakkelijker zijn om een ​​rondje aan een van de buitenspiegels van Tesla te hangen, maar ik hou wel van e-scooters, en ik denk dat we moeten proberen een manier te vinden waarop we allemaal langs. Ondertussen ga ik even zitten.

Het probleem met EV-trackdays

Het probleem met het gebruik van een EV op een racecircuit is het vermogen dat het nodig heeft. Ariel, dat een supercar met een groter bereik ontwikkelt, schat dat rijden op het circuit 10-12 keer zoveel brandstof verbruikt als snel rijden op de weg.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Hoe we zeven elektrische records vestigden bij Brands Hatch
Voorstel aanvragen
Hoe we zeven elektrische records vestigden bij Brands Hatch