Hoe het interieur van de Jeep Wagoneer werd ontworpen om de juiste maat te hebben
Hoe het interieur van de Jeep Wagoneer werd ontworpen om de juiste maat te hebben

Hoe het interieur van de Jeep Wagoneer werd ontworpen om de juiste maat te hebben

augustus 11, 2021

Benjamin, 44, sprak met Automotive Nieuws Staff Reporter Vince Bond Jr. tijdens een mediadrive vorige week voor de Wagoneer en Grand Wagoneer over hoe ontwerpers het meeste uit de derde rij haalden en hoe Jeep een modern tintje gaf aan klassieke naamplaatjes. Hier zijn bewerkte fragmenten.

Je zei dat je niet wilde dat de Wagoneer groot zou aanvoelen en dat je wilde dat alles op maat zou aanvoelen. Waarom was dat belangrijk?

Omdat grootte een perceptie van status is, zo je wilt. Veel mensen willen dat het voertuig deze uitstraling aan de buitenkant heeft, maar aan de binnenkant draait het om precisie en kwaliteit. Voor mij betekent precisie en kwaliteit dat het de juiste maat moet hebben, en de juiste maat is voor mij niet opgeschaald met de grootte van de buitenkant van het voertuig.

Je ziet in sommige andere voertuigen die in deze klasse zitten, je hebt deze grote knoppen en grote gigantische knoppen, en voor mij ziet het er gewoon goedkoop uit. We ondergaan veel interne gebruikerstests en we hebben geprobeerd de grenzen te verleggen omdat we hier meer haptische bedieningselementen hebben dan we gewoonlijk doen. Er zijn niet veel fysieke knoppen, en dat was onderdeel van het creëren van iets dat moderner was met een gladde afwerking die op het scherm past.

Waarom wilde je dat de Wagoneer een modern statement was in plaats van een retro design?

Ik weet niet of het iets persoonlijks is, [but] Ik hou niet echt van retro-dingen. Ik wil niet zeggen dat het op de gemakkelijke knop drukt, maar je moet er zeker meer over nadenken als je respect probeert te tonen voor je verleden en je geschiedenis, maar het op een geheel nieuwe manier doet. Je moet ingaan op de psychologische kant van hoe dat wordt vertaald, hoe klanten die verbinding zelf maken, misschien zonder dat je het zelfs maar zegt. Het is een beetje leuker om iets te creëren dat fris en nieuw en anders is, maar je kunt nog steeds voelen dat er een geschiedenis achter zit.

Denk je dat sommige mensen klagen dat ze daar niet genoeg retro zien?

Zeker. Iedereen mag zijn mening geven en het is leuk. Je ziet het debat soms op fora online: ‘De Wagoneer had net zo moeten zijn als de oude.’ Veel mensen voelen dat zo en je ziet veel coole resto mods, wat ik spannend en cool vind.

Ik denk dat een deel van mij het gevoel heeft dat het gewoon lui zou zijn om een ​​nieuwe versie van de auto van 30 jaar geleden te maken. Het is leuk om inventief te zijn en iets nieuws te creëren – verras en verras het publiek met iets dat ze niet hadden verwacht.

Wanneer u de kleur van het interieur verandert, verandert dit echt de persoonlijkheid van de auto. Is dat iets waar je op doelde?

Licht en kleur is zo belangrijk. Het verandert de perceptie die je van iets kunt hebben. Je kunt een huis nemen en twee identieke huizen hebben en ze totaal anders schilderen, en de ene kan een moderne uitstraling hebben en de andere kan een oude uitstraling hebben. Hetzelfde geldt voor het interieur, de combinatie van kleuren.

Hiermee kunnen we een gevoel van sportiviteit creëren, een gevoel van luxe klassiek modernisme en dat is leuk om te doen want in elke prijsklasse wil je dat er voor elke klant iets interessants is.

Was de derde rij een bron van veel discussie over hoe het precies goed te krijgen?

We hebben er veel over gepraat. Het was enorm belangrijk om ervoor te zorgen dat, ongeacht in welke rij je zat, je je op je gemak voelde.

Ik ging een paar weken geleden voor een cruise in een. Mijn vrouw heeft twee broers, dus we stapten allemaal in en ik liet haar broer rijden, en dus zaten hij en zijn vrouw voorin, en haar andere broer en zijn vrouw zaten op de tweede rij, en mijn vrouw en ik zaten in de derde rij, en ze keken daar achterom en ze zeiden: ‘Wauw, pas je?’ Ze zijn allemaal vrij kort en ze waren verbaasd dat ik bij 6-4 daar achterin paste, mijn knieën raakten de stoel niet eens, mijn hoofd raakte de hemelbekleding niet.

We hebben dat pakket veel bestudeerd en echt elke millimeter die we konden uit de hemelbekleding, uit alle pilaren, gecomprimeerd. Daarom hebben we geen ventilatieopeningen in het dak.

Alle ventilatieopeningen bevinden zich onder de riemlijn. We hebben dat gedaan zodat je geen lege ruimte naar het dak had, wat betekent dat we de pilaren nog meer konden samendrukken en een beter zicht kregen.

Zelfs achterin, met het panoramische dak op de derde rij, zorgde ervoor dat het open en luchtig aanvoelde – het voelde niet alsof je daar in een grot was. En ook de materialen — niet dat de armleuningen gewoon een hard stuk plastic zijn. We deden echt alles om ervoor te zorgen dat comfort in alle drie de rijen gebeurde.

Hoe het interieur van de Jeep Wagoneer werd ontworpen om de juiste maat te hebben
Voorstel aanvragen
Hoe het interieur van de Jeep Wagoneer werd ontworpen om de juiste maat te hebben