EV's een lichtpuntje aangezien de verkoop in Italië in juli met 19% is gedaald

EV’s een lichtpuntje aangezien de verkoop in Italië in juli met 19% is gedaald

augustus 4, 2021


MILAAN — De verkoop van nieuwe auto’s in Italië daalde in juli met 19 procent tot 110.292 volgens gegevens van het ministerie van infrastructuur en transport van het land.

Er was één verkoopdag minder dan in dezelfde maand van 2020.

Marktonderzoeksbureau Dataforce zei dat alle verkoopkanalen daalden.

De verkoop aan kortetermijnverhuurbedrijven daalde met 32 ​​procent na een meer dan verdubbeling in juni. De vraag van particuliere klanten daalde met 21 procent. De registraties van bedrijfswagens daalden met 22 procent, terwijl de verkoop aan langetermijnverhuurbedrijven met 11 procent daalde.

Zelfregistraties door autofabrikanten en dealers daalden met 13 procent.

Branchevereniging UNRAE zei dat het verkooptotaal in juli 28 procent onder het pre-pandemische niveau van juli 2019 lag.

De registraties voor de eerste helft stegen met 38 procent tot 995.239.

Aankoopprikkels

Dataforce heeft zijn prognose voor de verkoop voor het hele jaar naar boven bijgesteld naarmate een nieuw sloopprogramma van kracht wordt en de overheid meer geld beschikbaar stelt om EV-aankopen te stimuleren.

Het bedrijf voorspelt dat de Italiaanse markt in 2021 met 12 procent zal groeien tot 1,54 miljoen, vergeleken met de eerdere voorspelling van 1,5 miljoen.

Vanaf 6 augustus krijgen kopers van een nieuwe auto die 61 tot 135 g/km CO2 uitstoten en die een oude auto sloopt een bonus van 1.500 euro. Het beschikbare geld is gemaximeerd op 200 miljoen euro.

Een overheidsfonds voor de aankoop van elektrische en plug-in hybride voertuigen op batterijen is verhoogd met 60 miljoen euro extra.

Maandelijkse winnaars en verliezers

Stellantis, de Italiaanse marktleider met een marktaandeel van 36,2 procent, zag de meeste van zijn merken omzet verliezen. Het bedrijf ontstond in januari uit de fusie van Fiat Chrysler en PSA Group.

Alfa Romeo was de slechtste presteerder van Stellantis met een daling van 46 procent van de registraties.

De verkoop van Opel daalde met 45 procent en het volume van Citroën daalde met 31 procent

De verkoop van Peugeot en DS daalde met 18 procent, het merk Fiat boekte een daling van 16 procent en Lancia-registraties daalden met 14 procent,

Een lichtpuntje was Maserati, wiens omzet met 23 procent steeg.

Onder de merken van de Volkswagen Groep presteerde Porsche het slechtst, met een omzetdaling van 50 procent. Het volume van Seat daalde met 43 procent en de verkoop van het VW-merk daalde met 27 procent. Skoda en Audi daalden 20 procent

Binnen de Renault-groep daalde de verkoop van het merk Renault met 26 procent, terwijl de vraag naar Dacia-voertuigen met 11 procent daalde.

Ford-registraties daalden met 39 procent.

Aziatische merken hadden een gemengde maand.

De verkoop van Hyundai daalde met 14 procent en de verkoop van Nissan daalde met 8,4 procent.

Toyota won 6,5 procent en Kia groeide met 4,9 procent.

Bij de premium autofabrikanten daalde de verkoop van Mercedes-Benz met 29 procent en de verkoop van BMW-merken met 22 procent.

Geëlektrificeerde verkoop

De registraties van plug-in hybride en volledig elektrische voertuigen stegen met 206 procent tot 11.368.

Hun gecombineerde marktaandeel voor de maand was 10,2 procent, een stijging van 2,7 procent in juli 2020 en 9,4 procent in juni, zei importeursvereniging UNRAE.

De verkoop bleef profiteren van overheidssubsidies tot 8.000 euro ($ 9.400) voor volledig elektrische voertuigen en tot 4.500 euro voor plug-in hybrides.

De verkoop van plug-in hybrides steeg met 199 procent tot 6.272, terwijl de registraties van volledig elektrische voertuigen met 216 procent toenamen tot 5.096.

De Fiat New 500 was het populairste volledig elektrische voertuig met 883 verkochte eenheden, gevolgd door de elektrische versie van de Renault Twingo met een verkoop van 629.

De compacte SUV van Jeep Compass was opnieuw de populairste plug-inhybridekeuze met 1.062 verkochte eenheden, vóór de compacte SUV Jeep Renegade en de compacte cross-over Volvo XC40.

De verkoop van full-hybride en mild-hybride stegen met 87 procent voor een marktaandeel van 29,4 procent, hoger dan de verkoop van zowel benzine- als dieselauto’s.

De dieselverkoop daalde met 51 procent voor een aandeel van 22,7 procent, 14,3 procentpunten lager dan in juli 2020. De verkoop van benzinemotoren daalde in juli met 43 procent, met een marktaandeel van 27,4 procent, 11,1 procentpunten minder dan in juli 2020.

De verkoop van auto’s op vloeibaar petroleumgas (LPG) was 5,6 procent hoger, met een marktaandeel van 8,4 procent, twee procentpunten hoger dan het voorgaande jaar.

De vraag naar voertuigen aangedreven door gecomprimeerd aardgas (CNG) daalde met 39 procent, waardoor de aandrijflijn een marktaandeel van 2 procent heeft, tegen 2,6 in juli 2020.

EV's een lichtpuntje aangezien de verkoop in Italië in juli met 19% is gedaald
Voorstel aanvragen
EV’s een lichtpuntje aangezien de verkoop in Italië in juli met 19% is gedaald