logo autolease
Eskuta KS-450 e-scooter review | auto
Eskuta KS-450 e-scooter review |  auto

Eskuta KS-450 e-scooter review | auto

juni 11, 2022


De duimversneller mist een beetje gevoel, waardoor het moeilijker is om te beoordelen hoeveel druk er nodig is om bij lagere snelheden te rijden in vergelijking met hoge snelheden. Zeker, als je hard drukt, versnel je en behoud je een topsnelheid, maar bij lagere snelheden kan het moeilijk zijn om de goede plek te vinden als je probeert het gaspedaal laag te houden tijdens het draaien.

In de beginnersmodus is dit minder een probleem, maar in Normal en Sport maakte het de KS-450 minder controleerbaar bij het draaien in krappe ruimtes, omdat het indrukken van het gaspedaal de scooter naar voren kan doen slingeren. Misschien draagt ​​dit verder bij aan de lay-out van de voorwielaandrijving en het aanzienlijke koppel dat in de Sport-modus naar het voorwiel wordt gestuurd.

Ondanks deze tegenslag is de KS-450 prettig te rijden. Normale modus zorgt voor een uitstekende balans en geeft je veel vertrouwen, terwijl Sport iets meer levensvreugde biedt.

De Cruise-modus is zeker even wennen. Soms kun je merken dat je in de buurt van de 25 mijl per uur dendert en de cruisemodus begint, wat een beetje zenuwslopend kan zijn. Gelukkig is het gemakkelijk om uit te stappen, wat gedaan wordt door de rem te gebruiken of nogmaals het gaspedaal in te trappen.

Is er iets waar ik rekening mee moet houden voordat ik een Eskuta koop?

Elektrische scooters mogen momenteel niet op openbare wegen en trottoirs worden gebruikt, waardoor u alleen op privéterrein mag rijden. De regering heeft plannen bekend gemaakt om elektrische scooters te legaliseren, maar apparaten zullen waarschijnlijk pas volgend jaar in aanmerking komen voor gebruik op de openbare weg.

Hoewel de KS-450 is ontworpen om opgevouwen en gedragen te worden, is zelfs het lichtgewicht ontwerp nog steeds behoorlijk fors: je zou dit niet lang willen meeslepen. Natuurlijk, het is een makkie om in de kofferbak van een auto te laden, maar je zou het niet meer willen dragen dan nodig was.

Wat dat betreft is het inklapmechanisme erg robuust, waardoor je er absoluut op kunt vertrouwen dat de KS-450 niet spontaan instort terwijl je met een snelheid van 16 km/u over een (privé)weg rijdt. Je koppelt eenvoudig het stuur los van de achterrem en vervolgens met een clip het stuur op zijn plaats. Eenvoudig.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Eskuta KS-450 e-scooter review | auto
Voorstel aanvragen
Eskuta KS-450 e-scooter review | auto