logo autolease
Ducati gaat elektrisch met nieuwe 170mph 2023 MotoE challenger
Ducati gaat elektrisch met nieuwe 170mph 2023 MotoE challenger

Ducati gaat elektrisch met nieuwe 170mph 2023 MotoE challenger

juli 15, 2022


De machine beschikt ook over een geavanceerd vloeistofkoelsysteem, dat een dubbel circuit gebruikt om de verschillende temperatuurbehoeften van het batterijpakket en de motor/omvormer te regelen. Ducati zegt dat dit ook betekent dat de batterij kan worden opgeladen zonder eerst te hoeven worden gekoeld, waarbij een lading van 80% ongeveer 45 minuten duurt.

De koolstofvezelschaal van het batterijpakket dient ook als een gespannen onderdeel van het chassis en er is een aluminium voorframe dat 3,7 kg weegt. De achterkant is voorzien van een aluminium swingarm, terwijl het achterste subframe – waarin de trail en het berijderszadel zijn ingebouwd – is gemaakt van koolstofvezel.

Er is Ohlins vering voor en achter, met het achtersysteem ontwikkeld op basis van de Superleggera V4-motor. Er is een 338.5 mm Brembo dubbele stalen schijfrem op het voorwiel, en een 220 mm enkele Brembo schijfrem achter. Teams kunnen een achterrembediening op het linker stuur plaatsen, die rijders kunnen gebruiken als alternatief voor de pedaalrem.

De ontwikkeling van de fiets is geholpen door het Ducati Corse-testteam, waarbij veel moeite is gedaan om een ​​reactie van het gaspedaal en de elektronische bediening te creëren die niet te onderscheiden is van bestaande Ducati-racefietsen.

Vincenzo De Silvio, Ducati’s R&D-baas, zei: “De belangrijkste uitdagingen op dit gebied blijven die met betrekking tot de grootte, het gewicht, de autonomie van de batterijen en de beschikbaarheid van de oplaadnetwerken.”

Hij voegde eraan toe dat het ontwikkelen van expertise binnen Ducati om die problemen aan te pakken “vandaag al essentieel is om klaar te zijn wanneer het tijd is om de eerste elektrische straat Ducati in productie te nemen.”

Ducati voegde eraan toe dat het “volgende doel” voor het bedrijf is om “te bestuderen hoe, zodra de technologie dit toelaat, een Ducati elektrisch voertuig kan worden gemaakt dat sportief, licht, opwindend is en in staat is om alle liefhebbers tevreden te stellen.”

LEES VERDER

Abonneer u op de Move Electric-nieuwsbrief

e-CARS

Nieuws en recensies over e-auto’s

Toyota bZ4X beoordeling

Britse oplaadnetwerken: complete gids voor elke provider

Nieuwe Cupra UrbanRebel is een gedurfde EV-supermini met een bereik van 273 mijl

e-BIKES

E-bike beoordelingen en nieuws

Whyte E-160 RS e-bike review

10 leuke dingen om te proberen op een elektrische fiets

Leven met een Gocycle G4: hoe gemakkelijk is het om je aan te passen?

e-MOTOREN

E-motorrecensies en nieuws

Seat Mó eScooter 125 UK review

Hoe doe je een CBT op een elektrische motor?

Energica onthult nieuwe Experia elektrische toermotor

e-SCOOTERS

Nieuws en recensies over e-scooters

Zijn e-scooters legaal in het VK?

Prive-regels voor e-scooters ‘kan niet zomaar kopiëren’ huurregels

De Europese baas van Superpedestrian over waarom e-scooters voor iedereen zijn

e-WERELD

E-wereld nieuws

Nieuwe Candela P-12 Shuttle arriveert als eerste elektrische ‘vliegende’ veerboot

Pipistrel Velis Electro: maak kennis met het eerste gecertificeerde elektrische vliegtuig

Let niet op de Audi e-tron GT, maak kennis met de Audi e-riksja

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Ducati gaat elektrisch met nieuwe 170mph 2023 MotoE challenger
Voorstel aanvragen
Ducati gaat elektrisch met nieuwe 170mph 2023 MotoE challenger