logo autolease
Daimler-baas zet in op Mercedes EQS om de vraag naar EV's in Noord-Amerika te stimuleren
Daimler-baas zet in op Mercedes EQS om de vraag naar EV's in Noord-Amerika te stimuleren

Daimler-baas zet in op Mercedes EQS om de vraag naar EV’s in Noord-Amerika te stimuleren

september 15, 2021


MNCHEN — Ola Kallenius, CEO van Daimler, wil dat het merk Mercedes-Benz zijn positie op het snijvlak van luxe en technologie benut om een ​​sterke positie te verwerven in de sector van elektrische voertuigen in de VS

Daarom besloot Mercedes zijn EQS vlaggenschip EV sedan eerst in Noord-Amerika te lanceren. Kallenius zegt dat de stap Mercedes in staat zal stellen om het komende decennium gestaag momentum op te bouwen in het ontluikende EV-segment van de markt.

“De S-Klasse is zo’n symbool voor het merk en dat zal ons helpen het momentum te creëren dat we nodig hebben voor het decennium”, zei hij vorige week aan de zijlijn van de IAA München autoshow. “We beginnen met het vlaggenschip en laten zien hoe een luxe, toegewijde architectuur eruit ziet, en aangezien we hoe dan ook beperkt zijn in termen van leveringen, maakt het niet uit vanuit een volumeoogpunt. Dus leiden we met de EQS, die de sterke wens van de markt.”

Mercedes kan zowel toonaangevend zijn in het luxesegment als door deze strategie het vereiste pull-effect hebben dat nodig is om de markt sneller naar elektrische voertuigen te verschuiven, meent Kallenius.

“Het gaat niet om het creëren van een haloproduct. Het gaat om het zetten van een eerste stap”, zei Kaellenius. “We verhogen de ante aan de productkant en we zijn op een zeer versneld pad. We moeten 100 procent van de markt veroveren.”

Als het gaat om een ​​duurzame toekomst in de markt, merkte hij op dat het niet genoeg is om over te schakelen naar EV’s. Ook het hebben van een duurzame energievoorziening is cruciaal.

“De grootste taak waar we hand in hand met regeringen kunnen werken, is het uitbouwen van infrastructuur en schone energiebronnen”, zei hij. “Die dingen moeten gesynchroniseerd worden om tot een CO2-vrije wereld te komen.”

Groeiend klantenbestand in China

Kaellenius zei dat hij China ziet als de grootste kans voor groei op de premiummarkt, waarbij hij opmerkt dat als men kijkt naar de demografische trends met betrekking tot rijkdom en groei van de hogere middenklasse van het land, er een groeiend aantal mensen is voor wie het kopen van een Mercedes zou kunnen zijn een overweging.

“Als je een projectie doet tot 2030, zal die demografie aanzienlijk groeien. De vraag is naar de combinatie van luxe en technologie samen”, zei hij. “Die symbiose is Mercedes, en ik geloof dat de markt naar ons toe komt, en dat geldt ook voor de volwassen markten.”

Hij wees op China als ’s werelds grootste automarkt en beloofde voortdurend te investeren in productie-infrastructuur, evenals in R&D en een reeks van toeleveringspartnerschappen.

Hij noemde de huidige productportfolio van het bedrijf het “meest aantrekkelijke” ooit en zei dat Mercedes “overweldigd” is door interesse.

“Onze orderinvoer is buitengewoon goed geweest, er is een zeer sterke vraagsituatie en ongeacht de recente wereldwijde stresstests hebben we vertrouwen in ons productportfolio”, zei hij.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Daimler-baas zet in op Mercedes EQS om de vraag naar EV's in Noord-Amerika te stimuleren
Voorstel aanvragen
Daimler-baas zet in op Mercedes EQS om de vraag naar EV’s in Noord-Amerika te stimuleren