Citroen richt zich op cruciale snelgroeiende regio's met betaalbare nieuwe C3
Citroen richt zich op cruciale snelgroeiende regio's met betaalbare nieuwe C3

Citroen richt zich op cruciale snelgroeiende regio’s met betaalbare nieuwe C3

september 16, 2021


De nieuwe C3 is wereldwijd belangrijk omdat hij het begin markeert van Citroën’s mijlpaal in cruciale opkomende markten, wat hem enigszins zou kunnen versterken als een toonaangevend merk in het 14-koppige Stellantis-portfolio. Hoewel hij al enkele jaren aanwezig is in Zuid-Amerika, is hij een nieuwkomer op de Indiase markt, waar hij sinds 2019 exclusief de C5 Aircross SUV verkoopt.

Vincent Cobée, CEO van Citroën, zei dat het bedrijf, als een “generalistische autofabrikant”, zal proberen een goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden in deze markten, waar auto’s meestal “de op één na grootste aankoop zijn na het huis” en, vooral in India, “een auto bezitten”. is het bewijs van maatschappelijk succes en onafhankelijkheid”.

Citroën heeft echter zijn ambities op de Indiase markt uiteengezet, slechts een week nadat Ford zijn schokkende vertrek uit de regio aankondigde, daarbij verwijzend naar onderbezetting van fabrieken en onrendabele productiekosten. Op de vraag hoe hij er zeker van kan zijn dat Citroën niet met dezelfde problemen wordt geconfronteerd, zei Cobée tegen Autocar: “We weten allemaal dat India een moeilijke markt is. Ik heb het voorrecht gehad om een ​​aantal modellen in India te lanceren, dus ik kan met een beetje van ervaring, zo niet wijsheid.

“Als je een voertuig introduceert in India, moet je vier dingen aanpakken: A: lokalisatie is het woord. B: geruststelling is het tweede benodigde woord; er is een dominante speler in India [Maruti Suzuki] die al meer dan 40 jaar aanwezig is en meer dan 50% van de omzet dekt, en ongeveer 10.000 verkooppunten over het subcontinent heeft.

Citroen richt zich op cruciale snelgroeiende regio's met betaalbare nieuwe C3
Voorstel aanvragen
Citroen richt zich op cruciale snelgroeiende regio’s met betaalbare nieuwe C3