logo autolease
Bentley Continental GT PHEV komt uit in plaats van hardcore specials
Bentley Continental GT PHEV komt uit in plaats van hardcore specials

Bentley Continental GT PHEV komt uit in plaats van hardcore specials

september 8, 2021


Bentley’s nieuwe 650 pk sterke Continental GT Speed ​​zal de heetste, meest op de bestuurder gerichte versie zijn van de derde generatie luxecoupé, zo hebben insiders van het bedrijf laten doorschemeren.

In plaats van opvolgers van ofwel de 700bhp W12-motorige Continental Supersport van 2017 of de V8-motorige GT3-R van 2014, richt de ontwikkelingsinspanning voor de GT zich nu op benzine-elektrische opties om het GT-modelspectrum verder te verbreden en de gemiddelde CO2-uitstoot van Bentley’s nieuwe auto-line-up.

Bentley-ingenieursbaas Matthias Rabe vertelde Autocar dat er “enige interesse is in een geëlektrificeerde GT van Bentley-klanten die in grootstedelijke gebieden wonen en een auto nodig hebben die emissievrij kan rijden om in nieuwe heldere luchtzones te rijden”. Het bedrijf heeft een strategische routekaart voor de totale elektrificatie van zijn productlijn tegen 2030 en heeft al PHEV-versies van de Bentayga SUV en de Flying Spur-limousine geïntroduceerd.

Crewe’s technische opties voor elke GT Hybrid zouden hetzelfde V6-hybridesysteem omvatten dat op die broer of zus-modellen is gemonteerd; een krachtigere V8-hybride die technisch vergelijkbaar is met de aandrijflijn in Porsche’s Panamera Turbo S E-Hybrid; of zelfs een krachtigere en geavanceerdere combinatie van elektromotoren en zuigerkracht om de onlangs aangekondigde GT 73 van Mercedes-AMG te evenaren. “We onderzoeken verschillende opties in de experimentele prototypefase”, zeiRabe, “maar we praten nog steeds met klanten en testen de eetlust van de markt.”

Terwijl een kleinere motor, minder krachtige PHEV Bentley de beste kans zou kunnen geven om een ​​Europese emissiescore van minder dan 50 g/km te behalen, macht niet de voor de hand liggende keuze zijn. Kopers in belangrijke wereldwijde markten blijven de 12-cilindermotor van de GT prefereren boven de kleinere V8, en er zijn zelfs sommigen in Crewe met herinneringen die lang genoeg zijn om te herinneren hoe slecht de BMW-motorige Arnage van eind jaren negentig werd ontvangen door klanten die snel waren om ze in te ruilen voor Red Label-auto’s van 6,75 liter met Bentley-motor.

Ondertussen, en aan de andere kant van het afgeleide spectrum, Bentley insiders hebben sterk laten doorschemeren dat er geen vervanging voor de Continental Supersport of de GT3-R in het productplan zit voor de huidige generatie GT-modellen.

De voorgangers van deze derivaten kwamen pas laat in de levenscyclus van de tweede generatie GT; en het kan worden aangenomen dat, tegen dezelfde tijd in de levenscyclus van de huidige generatie GT later dit decennium, Bentley’s ommezwaai naar een volledig elektrische modelreeks de hardcore GT’s met benzinemotor een onhandige pasvorm zal maken.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Bentley Continental GT PHEV komt uit in plaats van hardcore specials
Voorstel aanvragen
Bentley Continental GT PHEV komt uit in plaats van hardcore specials