logo autolease
Aston Martin's eerste plug-in hybride levert 937 pk offer
Aston Martin's eerste plug-in hybride levert 937 pk offer

Aston Martin’s eerste plug-in hybride levert 937 pk offer

juli 15, 2021


De auto zal naar verwachting tussen de 600.000 pond en 700.000 pond (800.000 tot 970.000 dollar) kosten op de Britse thuismarkt. Het zal concurreren met de 986 pk Ferrari Stradale SF90, de eerste plug-in hybride van het Italiaanse bedrijf.

De leveringen van Valhalla zullen naar verwachting in 2023 beginnen.

De Valhalla werd voor het eerst onthuld als de AM-RB 003 concept op de autoshow van Genève 2019 en was gepland om een ​​V6-hybride van Aston Martin’s eigen ontwerp te gebruiken.

Naast de motorschakelaar is ook het design van de auto veranderd.

De link naar het extremere Valkyrie-model is nog steeds te zien in Valhalla’s bubbelvormige luifel die laag in de carrosserie zit en ook in de carrosserieopeningen, maar de grille is nu opgevuld met Astons kenmerkende horizontale stroken.

“De uitvoering is aanzienlijk geëvolueerd om de productie van deze geheel nieuwe auto te bereiken”, hoofd ontwerp Aston Martin Martin Marek Reichman zei in de verklaring. “Valhalla is nu een volwassener, volledig opgelost stuk ontwerp.”

F1 zitplaatsen

Het interieur is groter dan dat van de Valkyrie, maar de bestuurder leunt nog steeds op de manier van een Formule 1-coureur.

Met verstelbare pedalen en een verstelbare stuurkolom kunnen de stoelbases aan de chassisstructuur worden bevestigd.

De Valhalla is ontworpen rond een koolstofvezelkuip die het drooggewicht tot minder dan 1550 kg beperkt en ook de handling bevordert dankzij de stijfheid van het materiaal.

De ophanging aan de voorkant is een push-rod stijl met binnenboord veren en dempers die het onafgeveerde gewicht verminderen. Een track-modus verstevigt de ophanging en verlaagt de auto om te helpen met neerwaartse druk. In de stad brengt een asliftsysteem de neus omhoog zodat deze over obstakels zoals verkeersdrempels kan rijden.

Het aerodynamische systeem is ontworpen om de luchtstroom onder de auto te maximaliseren, zodat er geen grote vleugel nodig is.

De resulterende carrosserie met zijn dramatische inlaten en ventilatieopeningen behoudt een schoon profiel dat Aston Martin zegt, “mengt functie en schoonheid op een manier die past bij een nieuwe generatie middenmotor supercar.”

Het interieur zou gericht zijn op de bestuurder, maar Aston Martin heeft besloten om een ​​touchscreen toe te voegen in plaats van een houder voor de smartphone van de bestuurder, zoals te zien is in het AM-RB 003-concept.

De gewichtsbesparende maatregel werd door voormalig CEO Andy Palmer genoemd als een maatregel die is geïnspireerd door Red Bull’s hoofdingenieur, Adrian Newey, die samen met Aston Martin werkte aan het ontwerp van de Valkyrie en het originele Valhalla-concept. De samenwerking met Red Bull werd niet meer genoemd in de release voor het productiemodel.

Laatste berichten

Over ons

Maarten Soetens
Blog Editor

Als ontzettende autoliefhebber vind ik het leuk om hier veel over te vertellen. Hou jullie dan ook actief op de hoogte met de laatste nieuwtjes.

Aston Martin's eerste plug-in hybride levert 937 pk offer
Voorstel aanvragen
Aston Martin’s eerste plug-in hybride levert 937 pk offer