logo autolease

Bentley Leasen

Lease jouw eigen Bentley snel bij Autolease.nl

0 Bentley om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Filters
Results Clear all
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Bentley Lease

Een nieuwe Bentley leasen is eenvoudiger dan u denkt. Zonder dat u zelfs maar van de bank af hoeft te komen, kunt u het aanbod bekijken, een offerte aanvragen, een passende overeenkomst afsluiten en een snelle levering regelen bij de verkoper van uw keuze.  

 

Wanneer u door de selectie van auto’s bladert, is de prijs die u ziet, de prijs die u betaalt op basis van 60 maanden. Door een eigen selectie te maken kan je dat eenvoudig aanpassen.

 
 

Bentley Leaseauto

Je eigen Bentley lease je nu met Autolease
Bij Autolease kun je direct een goede keuze maken tussen voor een Bentley en met veel verschillende andere merken leaseauto's

Auto Lease

Voor vragen neem contact op

Maandag 9:00 – 13:00
Dinsdag 9:00 – 13:00
Woensdag 9:00 – 13:00
Donderdag 9:00 – 13:00
Vrijdag 9:00 – 13:00
Zaterdag 9:00 – 13:00
Zondag gesloten

You must add Google Maps API Key to display map

You can do it in the /wp-admin/ > Vehica Panel > Google Maps

Volkswagen Lease auto

Bentley maakt enkele van de meest luxueuze en gewilde auto’s ter wereld en concurreert met Rolls-Royce om te voldoen aan de behoeften van ’s werelds rijkste bestuurders. Hier geen goedkope hatchbacks of familiecrossovers – als er geen miljardair op de achterbank zit en geen chauffeur aan het stuur, kijkt u waarschijnlijk niet naar een Bentley. Tenzij, zoals we zullen ontdekken, het wordt getimed…

Het bedrijf werd in 1919 opgericht door Walter Owen Bentley. Hij werd liever W.O. genoemd en zijn reis begon toen hij negen jaar oud was en een fiets kocht en vervolgens uit elkaar haalde om te zien hoe die werkte. Hij ging in de leer bij de Great Northern Railway en toen de Eerste Wereldoorlog uitbrak, gebruikte W.O. zijn kennis met groot succes bij de Royal Naval Air Service, waar hij motoren van gevechtsvliegtuigen voorzag van aluminium zuigers om hun vermogen en betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.

Na afloop van de oorlog ontving W.O. een MBE en £8.000 van de Commission of Awards to Inventors, waarmee hij het geld kreeg om zijn eigen autobedrijf te beginnen. Bentley Motors was geboren, en de ambitie van de oprichter was “een snelle auto te maken, een goede auto, de beste in zijn klasse”.

En dat is precies wat hij deed. Na de ontwikkeling van de EXP 1 en EXP 2 ging de Bentley 3-Litre in 1921 in productie en drie jaar later had hij de 24 uur van Le Mans gewonnen.

Spoel 100 jaar vooruit en Bentley heeft meer dan 4.000 mensen in dienst. Hoewel Bentley sinds 1998 eigendom is van de Volkswagen Group, wordt elke nieuwe Bentley vandaag de dag gebouwd in het hoofdkwartier van de onderneming in Crewe.

In 2020 verkocht Bentley wereldwijd 11.206 auto’s, een recordaantal voor het bedrijf dat nog opmerkelijker wordt door het feit dat het midden in de pandemie You-Know-What-19 werd bereikt. Noord- en Zuid-Amerika waren vorig jaar goed voor 27% van de totale wereldwijde verkoop, hoewel China met 26% van alle verkochte auto’s op de voet volgde. Wat het VK betreft, ging slechts 10% van de in 2020 gebouwde Bentley’s naar huizen aan deze kusten.

 

 

De Bentley line-up bestaat momenteel uit drie auto’s, hoewel er iteraties van elk zijn die bijna tellen als modellen op hun eigen recht. Nou ja, bijna.

 

De populairste van de drie is de Bentley Bentayga, een SUV die aan het eind van 2015 in productie ging. De instapvariant is de Bentayga Hybrid, die een 3,0-liter V6 turbomotor combineert met plug-in hybride technologie. Dan is er de V8, die de kracht van – jawel, u raadt het al – een V8 gebruikt om 542 pk te ontwikkelen. Het S-model gebruikt dezelfde motor met een sportiever chassis eronder, terwijl aan het megabedrijveneind van de schaal de Speed staat, met een machtige W12 die 626 pk levert voor een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3,8 seconden en een topsnelheid van 190 km/u.

 

De Continental GT is Bentley’s grand tourer: je kunt hem krijgen als coupé of cabriolet, met V8-, Speed- en Mulliner-versies van elk. De Speed maakt gebruik van een sterk getunede versie van Bentley’s W12 die een vermogen van 650 pk en een koppel van 664 Nm levert, een acceleratie van 0 naar 100 km/u haalt in 3,5 seconden en een duizelingwekkende topsnelheid van 208 km/u haalt. Ondertussen is de Mulliner de go-to optie voor maximale nadruk op exquise, handgebouwde details.

 

Last but not least is er de Bentley Flying Spur, in wezen een vierdeurs versie van de Continental GT. Ook hier zijn er V8- en W12-opties, maar hij is een fractie trager dan de Continental GT met een topsnelheid van 207 km/u. Hoe ga je het ooit redden.

 

Bentley’ en ‘goedkoop’ zijn geen woorden die in dezelfde zin thuishoren. Maar aangezien u het vraagt, de, eh, minst dure auto die Bentley maakt is de Bentayga – de Hybrid en V8-modellen kosten net iets minder dan £150.000.

 

De duurste is de Continental GT Mulliner met meer dan £ 200.000. Maar je kunt die grens voor de standaardauto vrij gemakkelijk doorbreken door snel en losjes met de optielijst te spelen, zoals we een paar jaar geleden ontdekten toen we werden losgelaten in Bentley’s Commissioning Suite in Crewe.

 

Dat hangt van je definitie van het woord snel af. Het Bentley Speed 8-prototype dat in 2003 de 24 uur van Le Mans won, haalde een topsnelheid van 215 km/u. Het vermogen was afkomstig van een door Audi ontwikkelde 4,0-liter twin-turbo V8.

 

Als je liever hebt dat je snelheidstest zich meer richt op bochtenwerk, acceleratie en het vermogen om niet van de rand van een klif te vallen, dan is de gelimiteerde versie van de Continental GT die in 2019 het productierecord voor auto’s op Pikes Peak verbrak, moeilijk te negeren.

 

Hij haalde een indrukwekkende 8,4 seconden van het vorige record van de Porsche 911 Turbo S af en klokte een gemiddelde van 69,8 mph op de 12,42 mijl lange heuvelklim in Colorado, VS. Een jaar nadat de Bentayga het record voor de snelste SUV op het parcours had gevestigd, gaat Bentley voor een hattrick in 2021 met een aangepaste Continental GT3. Ja, het blijkt dat niet elke Bentley een chauffeur heeft…

 

Het is moeilijk om voorbij te kijken aan de keren dat Bentley Le Mans heeft gewonnen, vooral de vroege overwinningen in de jaren 1920 die de koers van het merk voor de daaropvolgende eeuw hebben helpen bepalen.

 

De eerste overwinning kwam er in 1924 – in slechts de tweede editie van de race – met een 3.0-Liter Sport, bestuurd door John Duff en Frank Clement, die een bijna volledig Franse startgrid versloegen na 120 ronden te hebben afgelegd.

 

Na een paar jaar waarin de race niet werd uitgereden, sloeg Bentley terug met vier opeenvolgende overwinningen tussen 1927 en 1930 en in 1929 veroverde de auto de eerste vier plaatsen in de race.

 

Coureurs waren onder anderen Henry ‘Tim’ Birkin, Glen Kidston, Dudley Benjafield, Sammy Davis en Woolf Barnato, die samen bekend stonden als de Bentley Boys. De Bentley Boys, die allen afkomstig waren uit de hoge kringen van Groot-Brittannië, “trokken de aandacht van het publiek en voegden een vleugje kleur, plaatsvervangende glamour en opwinding toe aan het saaie leven”, in de woorden van W.O. Bentley zelf.

 

Er zijn maar weinig meer dan 100 jaar oude autobedrijven die een eeuw bestaan hebben overleefd zonder een of twee keer in de buurt van de financiële ondergang te komen. Tijdens de Grote Depressie in de jaren 1930 kon Bentley de betalingen niet bijbenen en werd het bedrijf uiteindelijk opgekocht door Rolls-Royce.

 

In 1970 stortte de vliegtuigmotoren-afdeling van Rolls-Royce in en werd de auto-afdeling een apart bedrijf. Deze werd in 1980 overgenomen door Vickers en later in 1998 verkocht aan Volkswagen.

 

Volkswagen kreeg weliswaar de Rolls-Royce fabriek en de rechten op de Spirit of Ecstasy mascotte, maar de rechten op de merknaam en het logo bleven in handen van de afgesplitste Rolls-Royce activiteiten op het gebied van vliegtuigmotoren. Deze entiteit verkocht deze rechten aan BMW, en na een impasse werd overeengekomen dat vanaf 2003 alleen BMW auto’s met de naam Rolls-Royce mocht bouwen en alleen VW auto’s met de Bentley-badge mocht verkopen. De Bentley van vandaag is dus de Bentley en Rolls-Royce van vroeger in één, terwijl Rolls-Royce zoals we het nu kennen een heel ander bedrijf is dat in 1998 het levenslicht zag.

In de war? Wij ook.

 

Stel je voor dat je vandaag je eigen autobedrijf begint, gewapend met wat technische ervaring, een idee en niet veel anders. Dan, na een paar jaar ploeteren met je eerste auto, krijg je een telefoontje van niemand minder dan de koningin om te vragen of ze er een kan kopen. Dat zou… onverwacht zijn.

 

Maar het is in feite wat er gebeurde met Bentley in zijn beginjaren. Onder de aristocratische klanten waren de Prins van Wales en de Hertog van York, die later Koning Edward VIII en Koning George VI werden.

 

Als je toekomstige vorsten in je orderboeken hebt, weet je dat je iets goed doet.

 

Ook al wordt Bentley sterk bepaald door zijn erfgoed, je zou kunnen stellen dat zijn beste conceptwagen ooit er een is die naar de toekomst kijkt. Elke Bentley die vanaf 2026 wordt gebouwd, zal immers volledig elektrisch of plug-in hybride zijn.

 

De EXP 100 GT was Bentley’s manier om zijn 100e verjaardag in 2019 te vieren, met een visie op hoe zijn auto’s er in 2035 uit zouden kunnen zien. Het meest opvallende element is die grille aan de voorkant, die eigenlijk helemaal geen grille is, aangezien de auto volledig elektrisch is en geen koeling nodig heeft. Hij is gemaakt van doorzichtig acryl en bevat honderden LED’s die van patroon veranderen naargelang de gekozen rijmodus.

 

De scharende deuren zijn op passende wijze theatraal en het interieur is precies wat je van Bentley mag verwachten: het hout binnenin is 5000 jaar oud. Dus geen fineer hier.

De elektrische aandrijflijn kan u in theorie 430 mijl in bijna stilte rondrijden. En mocht u uw chauffeur opdracht geven de voet dwars te zetten, dan kan de EXP 100 GT volgens Bentley in 2,5 seconden van 0 naar 100 km/u rijden en een topsnelheid van 186 km/u halen.

 

Rolls-Royce heeft de Spirit of Ecstacy, Bentley heeft de Flying B. De mascotte is ontworpen door kunstenaar F. Gordon Crosby en werd in de jaren twintig voor het eerst op de auto’s van het bedrijf aangebracht. In de jaren 1930 werd de nadruk gelegd op stille prestaties en werd opdracht gegeven voor een slanker ontwerp met één vleugel, maar dat was niet populair en er werd een alternatief met twee vleugels ontwikkeld.

 

De Flying B leek in de jaren 1970 voorgoed van de aardbodem verdwenen toen nieuwe gezondheids- en veiligheidswetten ornamenten verboden omdat rondrijden met een metalen spijker op je motorkap geen goed idee was. Maar in 2006 maakte hij zijn langverwachte terugkeer toen het bedrijf een mechanisme bedacht dat de Flying B volledig intrekbaar maakte.

 

Bentley Leasen
Voorstel aanvragen
Bentley Leasen