logo autolease

Tesla Leasen

Lease je eigen Tesla eenvoudig bij Autolease.nl

1 Tesla's om te leasen
Sorteren op:
Nieuwe auto's
Tesla Model 3 Standard RWD Plus
Tesla Model 3 Standard RWD Plus
€716
2020
42.900km
Automaat
Electrisch
Deze Tesla Model 3 uit 2020 in de uitvoering Model 3 is een geweldige wagen. Deze Hatchback met 5 deuren is een electrisch uitvoering en heeft een automaat. Lease deze Tesla al voor € 716,- per maand (nieuwprijs € € 50.679!), de kilometerstand van deze Model 3 is 42.900.
per maand €716
Filters
Results Clear all
Merk
Merk
Model
Model
Carrosserie
Carrosserie
Leasesoort
Leasesoort
Bijtelling
Bijtelling
Brandstof
Brandstof
Transmissie
Transmissie
Clear all
Meer filters
Compare

Tesla Lease

How the adventure ended will be seen anon. Aouda was anxious, though she said nothing.

As for Passepartout, he thought Mr. Fogg’s manoeuvre simply glorious. The captain had said “between eleven and twelve knots,” and the Henrietta confirmed his prediction. How the adventure ended will be seen anon. Aouda was anxious, though she said nothing.

Tesla Leaseauto

Over Tesla

Tesla, Inc. is een Amerikaans bedrijf voor elektrische voertuigen en schone energie, gevestigd in Palo Alto, Californië. Tesla’s huidige producten omvatten elektrische auto’s, energieopslag in batterijen van thuis tot op netschaal, zonnepanelen en zonnedakpannen, alsook andere verwante producten en diensten. In 2020 had Tesla de hoogste verkoopcijfers in de segmenten plug-in en batterij-elektrische personenauto’s, met een marktaandeel van 16% van de plug-in markt (waaronder plug-in hybrides) en 23% van de batterij-elektrische (zuiver elektrische) markt. Via zijn dochteronderneming Tesla Energy ontwikkelt de onderneming fotovoltaïsche systemen voor de opwekking van zonne-energie in de Verenigde Staten en is zij een belangrijke installateur van deze systemen. Tesla Energy is ook een van de grootste leveranciers ter wereld van accu-energieopslagsystemen, met een levering van 3 GWh aan accu-opslag in 2020.

 

Het bedrijf werd in juli 2003 opgericht door Martin Eberhard en Marc Tarpenning als Tesla Motors en dankt zijn naam aan uitvinder en elektrotechnicus Nikola Tesla. Elon Musk, die in de begindagen het grootste deel van de financiering voor zijn rekening nam, is sinds 2008 CEO. Volgens Musk is het doel van Tesla om de overstap naar duurzaam transport en energie, verkregen door elektrische voertuigen en zonne-energie, te helpen versnellen. Tesla begon met de productie van zijn eerste automodel, de Roadster, in 2009. Deze werd gevolgd door de Model S sedan in 2012, de Model X SUV in 2015, de Model 3 sedan in 2017, en de Model Y crossover in 2020. De Model 3 is ’s werelds best verkochte plug-in elektrische auto, met meer dan 800.000 afgeleverde exemplaren tot en met december 2020. Tesla’s wereldwijde voertuigverkoop bedroeg 499.550 eenheden in 2020, een stijging van 35,8% ten opzichte van het voorgaande jaar. In 2020 heeft het bedrijf de grens van 1 miljoen geproduceerde elektrische auto’s overschreden



Oprichting

Tesla werd opgericht als Tesla Motors op 1 juli 2003 door Martin Eberhard en Marc Tarpenning. Eberhard en Tarpenning fungeerden respectievelijk als CEO en CFO. Eberhard zei dat hij “een autofabrikant wilde bouwen die ook een technologiebedrijf is”, met als kern technologieën “de batterij, de computersoftware en de eigen motor”.

 

Ian Wright was de derde werknemer van Tesla, die een paar maanden later toetrad. De drie haalden in februari 2004 7,5 miljoen dollar op in serie A-financiering van verschillende investeerders, waaronder Elon Musk, die met 6,5 miljoen dollar het overgrote deel bijdroeg. Na de investering trad Musk toe tot het bedrijf[10] en werd hij voorzitter van de raad van bestuur. J. B. Straubel trad in mei 2004 toe tot Tesla. Een schikking in een rechtszaak die Eberhard en Tesla in september 2009 overeenkwamen, staat alle vijf – Eberhard, Tarpenning, Wright, Musk en Straubel – toe om zichzelf medeoprichters te noemen.



Uitbreiding

De afgelopen jaren heeft het bedrijf zijn productiecapaciteit wereldwijd uitgebreid. Tesla opende in 2019 zijn eerste Gigafactory buiten de Verenigde Staten in Shanghai, China. De Gigafabriek Shanghai was de eerste autofabriek in China die volledig in handen was van een buitenlands bedrijf, en werd in minder dan 6 maanden gebouwd. Het jaar daarop begon

Tesla ook met de bouw van een nieuwe Gigafabriek in Berlijn, Duitsland, en nog een in Texas, Verenigde Staten. In maart 2020 begon Tesla met de levering van zijn vijfde voertuigmodel, de Model Y crossover.

 

Op 10 januari 2020 bereikte Tesla een marktkapitalisatie van $ 86 miljard, waarmee het record voor grootste waardering van een Amerikaanse autoproducent werd gebroken. Op 10 juni 2020 overtrof Tesla’s marktkapitalisatie die van BMW, Daimler en Volkswagen samen. De volgende maand bereikte Tesla een waardering van $ 206 miljard, waarmee het de $ 202 miljard van Toyota overtrof en ’s werelds meest waardevolle autoproducent naar marktkapitalisatie werd. Op 31 augustus 2020 had Tesla een 5-voor-1 aandelensplitsing als gevolg van de waardestijging.

 

Van juli 2019 tot juni 2020 rapporteerde Tesla voor het eerst vier winstgevende kwartalen op rij, waardoor het in aanmerking kwam voor opname in de S&P 500. Tesla werd op 21 december van datzelfde jaar toegevoegd aan de index. Het was het grootste bedrijf dat ooit werd toegevoegd, en het zesde grootste bedrijf in de index op het moment van opname. Toen beleggers meer aandelen probeerden te kopen als gevolg van deze opname, kwamen sommige analisten, zoals J. P. Morgan’s Ryan Brinkman, stelden beleggers voor om voorzichtig te zijn, omdat Tesla “dramatisch” overgewaardeerd was.[59] In 2020 steeg de aandelenkoers van Tesla met 740%, en op 26 januari 2021 bereikte de marktkapitalisatie 848 miljard dollar, meer dan de volgende negen grootste automakers samen en maakte het de vijfde meest waardevolle onderneming in de VS.

 

In oktober 2020 vertelde Tesla aan Electrek dat ze hun PR-afdeling hadden opgeheven (met uitzondering van een paar PR-managers die Tesla’s Europese en Aziatische markten vertegenwoordigen), waarmee ze de eerste automaker werden die dit deed.

 

Tesla raakte zijn doel om een half miljoen auto’s te bouwen in 2020. Het bedrijf eindigde het jaar met meer dan $ 19 miljard aan contanten, vergeleken met $ 6,3 miljard aan het einde van 2019.

 

In februari 2021 werd bekend dat Tesla zo’n $1,5 miljard had geïnvesteerd in de cryptocurrency Bitcoin, en het bedrijf gaf aan binnenkort Bitcoin als betaalmiddel te accepteren. In het eerste kwartaal van 2021 verkocht Tesla een deel van de Bitcoin die het had geïnvesteerd. Eind maart 2021 begon Tesla met het accepteren van Bitcoin als betalingsvorm in de Verenigde Staten en beweerde dat ze later dat jaar Bitcoin-betaling in andere landen zouden introduceren. Op 12 mei 2021 gaf Tesla via een tweet van Elon Musk aan dat ze Bitcoin niet langer zouden accepteren als betalingsvorm vanwege zorgen over klimaatverandering. Dit zorgde ervoor dat de prijs van Bitcoin op 13 mei met ongeveer 12% daalde.

 

 

Toekomstige producten

Roadster (tweede generatie)

 

Tesla Roadster 2020 prototype tijdens het lanceringsevenement in november 2017

Via een verrassende onthulling aan het einde van het evenement dat de Semi introduceerde op 16 november 2017, onthulde Tesla de tweede generatie Roadster. Musk zei dat het nieuwe model een actieradius van 620 mijl (1.000 km) zal hebben op het 200 kWh (720 MJ) accupakket en 0-60 mph zal bereiken in 1,9 seconden; het zal ook 0-100 mph bereiken in 4,2 seconden, en de topsnelheid zal meer dan 250 mph (400 km/u) zijn. Het voertuig zal drie elektromotoren hebben die all-wheel drive mogelijk maken, en torque vectoring tijdens het nemen van bochten en het SpaceX Package dat onder andere SpaceX cold air thrusters zal bevatten die de snelheid nog meer zullen verhogen.

 

De basisprijs werd destijds vastgesteld op 200.000 dollar, terwijl de eerste 1.000 exemplaren, de Founder’s series, zouden worden verkocht voor 250.000 dollar.[104] Voor reserveringen was een aanbetaling van 50.000 dollar vereist, en degenen die de Founder’s series bestelden, betaalden de 250.000 dollar volledig bij bestelling. Degenen die op het evenement een reservering maakten, mochten een proefrit maken met een bestuurder in het prototype. De leveringen van de tweede generatie Roadster zullen naar verwachting in 2022 beginnen.



Tesla Semi vrachtwagen

De Tesla Semi is een volledig elektrische klasse 8 opleggertruck die in november 2017 werd aangekondigd. Musk bevestigde dat er twee varianten beschikbaar zouden komen: een met een actieradius van 300 mijl (480 km) en een met een actieradius van 500 mijl (800 km). De Semi zal worden aangedreven door vier elektromotoren van het type dat wordt gebruikt in de Tesla Model 3 en zal een uitgebreide set hardwaresensoren bevatten om hem in staat te stellen in zijn eigen rijstrook te blijven, op een veilige afstand van andere voertuigen, en later, wanneer de software en de regelgeving het toelaten, zelfrijdende werking te bieden op snelwegen.  Musk kondigde ook aan dat het bedrijf betrokken zou zijn bij het installeren van een door zonne-energie aangedreven wereldwijd netwerk van Tesla Megachargers om de Semi aantrekkelijker te maken voor potentiële langeafstandsklanten. Een oplaadbeurt van 30 minuten zou een actieradius van 400 mijl (640 km) opleveren.

Musk zei aanvankelijk in 2017 dat de leveringen van de Semi in 2019 zouden beginnen en dat er 100.000 trucks per jaar zouden worden verkocht, maar de leveringen werden later uitgesteld tot 2021. Een deel van de reden voor deze vertraging is volgens Musk dat de Semi vijf keer meer batterijcellen bevat dan hun personenauto’s, en dat de batterijvoorraad nog niet toereikend is voor zowel Tesla-auto’s als de Semi.



Cybertruck

De Cybertruck is een light duty truck die op 21 november 2019 werd onthuld en eind 2021 in productie zou gaan. Op 22 september 2020 onthulde Musk ruwweg 600.000 Cybertruck-voorbestellingen. Het hoekige ontwerp van de truck had een gemengde ontvangst, en sommige Wall Street-analisten vroegen zich af of pick-uptruckkopers wel interesse zullen hebben in de Cybertruck. James Goodwin, chief executive van een Australische organisatie voor autoveiligheid, zegt dat het hoekige ontwerp en de stalen constructie van de Cybertruck veiligheidsrisico’s kunnen opleveren. Na de onthulling van de Cybertruck kondigde Musk aan dat de Tesla Cyberquad, een elektrische vierwieler die naast de Cybertruck werd onthuld, in 2021 een optionele accessoire zou zijn voor Cybertruck-kopers

Andere concepten

Op 20 juli 2016, detailleerde Musk zijn nieuwe masterplan voor Tesla. Het omvat meer betaalbare auto’s die in groter volume worden geproduceerd, zonnedaken, middelgrote voertuigen, SUV’s en pick-uptrucks, evenals de verfijning van autonome voertuigen en de oprichting van een sharing economy, waarin auto’s actief kunnen zijn terwijl de eigenaar ze niet gebruikt. Tesla was van plan om een minibus te bouwen op het Model X-platform. In mei 2017 gaf Musk aan dat hij misschien de voorkeur gaf aan een 10-12 passagiersversie van de Model X boven een specifiek minibusontwerp. Musk liet de hoop op een Tesla-motorfiets varen door te zeggen dat “we geen motorfietsen gaan doen”.

 

In 2016 onthulde Musk Tesla’s intentie om een auto te produceren die goedkoper is dan de Model 3. In 2018 gaf Musk een plan aan om een nieuw marktsegment te betreden, door een compacte hatchback aan te bieden in “minder dan vijf jaar”. Op Battery Day in 2020 zei Musk dat Tesla verwacht binnen 3 jaar een elektrische auto van 25.000 dollar te hebben, die “in principe op gelijke voet of iets beter zal zijn dan een vergelijkbare benzine-auto”. In april 2019 kondigde Musk aan dat Tesla eind 2020 een autonome taxidienst wilde lanceren met meer dan 1 miljoen Tesla-voertuigen. Een jaar later, in april 2020, verklaarde Musk dat Tesla de deadline van eind 2020 niet zou halen, maar zei: “we hebben de functionaliteit die nodig is voor volledig zelfrijden tegen het einde van het jaar.”

 

Batterijen 

Tesla was de eerste autofabrikant die accu’s gebruikte die duizenden kleine, cilindervormige, lithium-ion commodity-cellen bevatten, zoals die in consumentenelektronica worden gebruikt. Tesla gebruikt een versie van deze cellen die is ontworpen om goedkoper te produceren en lichter te zijn dan standaardcellen door enkele veiligheidsfuncties te verwijderen; volgens Tesla zijn deze functies overbodig vanwege het geavanceerde thermische managementsysteem en een opzwellende chemische stof in de batterij om brand te voorkomen.

 

De batterijen worden onder de vloer van het voertuig geplaatst. Dit bespaart ruimte in het interieur en in de kofferbak, maar verhoogt het risico op schade aan de batterij door brokstukken of botsingen (zie #Crashes and fires). Na twee voertuigbranden in 2013 als gevolg van brokstukken op de weg, werd de Model S achteraf uitgerust met een meerdelig aluminium en titanium beschermingssysteem om de kans op schade te verkleinen.

 

In 2016 verwachte voormalig Tesla CTO J.B. Straubel dat accu’s 10-15 jaar meegaan, en disconteerde hij het gebruik van elektrische auto’s om het net op te laden met vehicle-to-grid (V2G) omdat de gerelateerde slijtage van de accu’s opweegt tegen het economische voordeel. Hij gaf ook de voorkeur aan recycling boven hergebruik voor het net zodra ze het einde van hun nuttige levensduur voor voertuigen bereiken. Tesla lanceerde zijn batterij recycling operatie in Giga Nevada in 2019.

 

Panasonic is Tesla’s leverancier van de cellen in de Verenigde Staten, en werkt samen met Tesla bij de productie van 2170 batterijen bij Giga Nevada. Vanaf januari 2021 heeft Panasonic de capaciteit om 39 GWh per jaar van de 2170 batterijen te produceren bij Giga Nevada. Tesla’s batterijcellen in China worden geleverd door Panasonic en CATL, en zijn de meer traditionele prismatische cellen die door andere automakers worden gebruikt.

 

Waarom Autolease.nl

Een occasion kopen, één of meerdere auto’s leasen, nieuw of gebruikt, zakelijk of privé? Liever het wagenparkbeheer uitbesteden? LeasePlan heeft voor elke behoefte een oplossing op maat. Wij richten ons altijd op what’s next op het gebied van mobiliteit, zodat jij je kunt focussen op wat belangrijk is voor jou.

Waarom een Tesla leasen?

Wij denken mee in de beste oplossing voor jouw situatie en welke Tesla het best bij je past.
Grote keuze voor Tesla
Wij proberen zoveel mogelijk keuze te bieden.
Klantenservice aanwezig
Onze klantenservice helpt je altijd verder op weg.
Aanvullende diensten
Wil je graag hulp bij pech onderweg met je Tesla, ook die mogelijkheid bieden wij aan.
Financieel voordelig
Met verschillende aftrekposten kan een Tesla leasen een voordelige oplossing zijn.

Auto Lease

Voor vragen neem contact op

Maandag 9:00 – 13:00
Dinsdag 9:00 – 13:00
Woensdag 9:00 – 13:00
Donderdag 9:00 – 13:00
Vrijdag 9:00 – 13:00
Zaterdag 9:00 – 13:00
Zondag gesloten

You must add Google Maps API Key to display map

You can do it in the /wp-admin/ > Vehica Panel > Google Maps

Tesla Leasen
Voorstel aanvragen
Tesla Leasen